Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) tellib riigihankega Rail Balticu raudteega kaasnevate mõjude analüüsi, et hinnata trassiäärsetele maa- ja majaomanikele kahjude õiguspärase korvamise korraldust.
Analüüs hõlmab Eesti seadusandluse piisavust ja rakendamiskogemust nii maade omandamisel kui kaudsete mõjude korvamisel. Lisaks annab tellitav uuring ülevaate teiste riikide analoogsete projektide kahjude korvamise praktikast.
Valmiv analüüs võiks Rail Balticu projektijuhi Miiko Perise sõnul olla aluseks Rail Balticu rajamisest tingitud mõjude üle kaalutletud otsuste tegemiseks. “Analüüs peab andma vastuse, milline kompensatsioonisüsteem on Rail Balticu trassist mõjutatud maa- ja koduomanikele täna seadustega tagatud ning kuidas on keerulisemad küsimused lahendatud teistes Euroopa riikides,” ütles Peris. “Vajadusel esitab analüüsi teostaja ka põhjendatud ettepanekud täna kehtiva seadusandluse muutmiseks.”
Perise sõnul on projekti eesmärgiks ka erinevate huvigruppide kaasamine, sest tellitav analüüs peab andma vastused avalikel aruteludel inimeste poolt ülestõstetud kompenseerimist puudutavatele küsimustele. “Näiteks on planeeringute käigus tõusetunud küsimused omanikule kuuluva maa tükeldamisest sündiva ebamugavuse, raudtee tõttu pikeneva teekonna või äritegevuse häirimisega seotud kahjude hüvitamine,” loetles Miiko Peris kaudseid raudtee rajamisega seotud võimalikke mõjusid.
Hanke tulemusel esitatakse kokkuvõttev hinnang Rail Balticu rajamisega seotud mõjutuste ning nende kompenseerimise vajalikkuse ja ulatuse kohta. Analüüs peaks eeldatavalt valmima 2015. aasta juulis.
Hanke väljakuulutamise aluseks on 20. novembri valitsuskabineti põhimõtteline seisukoht Rail Balticu trassikoridori asukoha osas.
Seotud lood
Valitsuskabinet andis 20. novembril toetuse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) ja konsultantide esitatud Rail Balticu raudteeühenduse trassieelistustele.
23.oktoobril esitleti äsja valminud Rail Balticu raudteeühenduse Rapla- ja Harjumaa trassialternatiivide võrdlusanalüüsi. Tulemuste alusel saavad maavanemad langetada otsuse Rail Balticu eelistatud trassi kohta kogu Eesti ulatuses.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo allkirjastas raudteeühenduse Rail Baltic Eesti valdusettevõtte asutamisdokumendid, ettevõtte juhatuse liikmena asub tööle Indrek Orav.
Esko talu on olukorras, kus hetkel planeeritav Rail Balticu raudtee on jõudnud Esko talu maadele ja nii, et lõikab ära loomade ligipääsu lauda ümbruse karjamaadele. See teeb Esko talul sellisel kujul jätkamise väga keeruliseks.
Eesti põllumehed saavad uue ülitõhusa teravilja fungitsiidi, milles sisaldub tipptasemel Inatreq™ active toimeaine – keemia, mis põhineb looduslikult esinevatel mullabakteritel.