Eesti mahetootja OÜ Loodusvägi osaleb teist aastat järjest 20.- 21. oktoobril Rootsis Malmös toimuval mahemessil Natural Products Scandinavia 2013. Tegu on teistkordselt toimuva suurima selle valdkonna messiga Põhjamaades, kus osaleb enam kui 300 mahebrändi üle maailma.
Kui eelmisel aasta osales Loodusvägi messil oma esimese tootega ehk mahe metsmustika- mustsõstra glögiga, siis seekord paneb ettevõte lisaks maheglögile välja terve metsamarjaseeria ja uudse toornäksisarja, mida väljaspool Eestit turustatakse LOOV kaubamärgi all.
„Meie glögi oli eelmise aasta messil ainulaadne. Paljud külastajad kiitsid, et messilt leiab ka selliseid traditsioonilisi Skandinaavia tooteid,“ kommenteeris Loodusvägi OÜ arendusjuht Ahto Vegmann. „Reaalselt kogusime metsmustika-mustsõstra glögile eelmise aasta messil koha peal neli suuremat tellimust. Leidsime oma toodetele edasimüüjad ja koostööpartnerid Rootsis ja Taanis. Tänaseks on nendega saavutatud püsiv koostöö. Taani partner külastas hiljuti ka Eestit ja jäi nähtuga väga rahule.”
Selle aasta messi eesmärk on Loodusväe jaoks tutvustada jaeklientidele uusi tooteseeriaid. Ettevõte soovib ka leida endale uusi püsivaid koostööpartnereid ja toodete edasimüüjaid uutes välisriikides. „Loomulikult tahame näidata ülesse järjepidevust, usaldusväärsust Skandinaavia turul ning kohtuda oma klientidega. Osaleme seminaridel, näeme selle valdkonna trende ning viimaseid uuringuid oma ala professionaalidelt,” lisas Vegmann.
OÜ Loodusvägi on üks esimesi Eesti mahetootjaid, kel on õnnestunud Skandinaavia turul edukalt kanda kinnitada. Hetkel on Rootsis müügil metsmustika-mustsõstra glögi ja metsamarja täismahlad (metsmustikas, rabajõhvikas, pohl), kohe lisandub toortoidu seeria. Alates novembrist leiab Taani turult kogu metsatoidu seeria: metsmustika-mustsõstra glögi, metsamarja täismahlad, marjapulbrid ning metsameed erinevate metsamarjadega. Soomes on alates novembrist müügil glögi ja kogu metsamee seeria. Huvi on üles näidatud ka Norra turult.
Seotud lood
Täna põllumajandusministeeriumis kogunenud uue mahepõllumajanduse arengukava koostamise töörühm leidis, et tarbijateni peab jõudma enam Eestis töödeldud mahetoitu. Kasvama peab ka Eestis töödeldud mahetoidu eksport.
Mahetootja OÜ Loodusvägi usub, et nii eestlaste seas kui ka maailmas tervikuna on looduskeskne lähenemine ning mahetoodete väärtustamine kasvav trend.
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?