• 04.01.17, 08:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valdis Kaskema: Kuidas müüa kaupa tööstusele 2.50 euroga, kui üldine hinnatase on 1 euro?

Valdis Kaskema, kes esines konverentsil „Põllumajanduse Äriplaan 2017“, tõstatas küsimuse: "Mis asi on aiandus?". Kõik teavad ja peavad loomulikuks, et on, aga mis siis täpsemalt?
Valdis Kaskema: Kuidas müüa kaupa tööstusele 2.50 euroga, kui üldine hinnatase on 1 euro?
  • Valdis Kaskema: Kuidas müüa kaupa tööstusele 2.50 euroga, kui üldine hinnatase on 1 euro? Foto: Meelika Sander-Sõrmus
Ta vastas eelmisel aastal Aianduse Visioonikonverentsil esinenud Raul Rebase sõnadega: "Kui sa ütled aiandus, siis midagi nagu ei assotsieeru. Esimese hooga tavaliselt midagi meelde ei tulegi - ehk siis ühtegi suuremamõõdulist jama ei ole olnud ja järelikult ei ole ka reklaami." Kaskema lisas, et tegelikult aiandus on ikka äri ning tootmistöö ja turundus käib igapäevaselt.
Kindel Käsi OÜ esindab turul brändi "Eesti Maasikas". "Järgmise hooaja äriplaan on põhimõtteliselt tegevusplaan, sest 2017. enam väga plaane teha ei saa. Põhitegevus on maasikakasvatus, teine kasvavas trendis arenev osa on teenused ja sisendite müük teistele tootjatele, lisaks koolitused ja muud väiksemad tegevused," tutvustas Kaskema. "Suurem osa meie toodangust läheb eksporti, mahtude kasv praeguse 200-300 hektari pealt on plaanitud 1000-2000 hektarini - see ei ole mingi 7 aasta eesmärk, see on täitsa tehtav 4-5 aastaga. Tööstusmarja osakaal peab oluliselt suurenema. Plaanime tootearendusega jõuda 1-3 tootega suurtele turgudele. On palju tootjaid, kes on omal käel võtnud ette mingi tootearenduse, teinud valmis hulga häid asju, aga jätnud uurimata, milline on nende turupotentsiaal. Meie eesmärk on leida need tõeliselt müüvad tooted. See on visioon, aga see on samas ka järgmise aasta plaanides sees."
Lisaks maasikale kasvatatakse ka vaarikat ja mustikat. "Vaarika kasvatamise kogemus on meil 10 aastat, mustikaga kogemus ca 1 aasta. Vaarikaga võib öelda, et oleme valmis kasvatama pindasid päris suurtele aladele, 50-80 hektarile. Mustikaga tuleb veel enne tausta uurida, kas toota näiteks põllul või rabas, mis on nüansid meie kliimas jne."
Et leida müügiks head sorti, mis sobiks toidutööstustelel teeb ettevõtte pidevalt katseid uute sortidega. "Eesmärk on leida sort, mis oleks nii lauamarjana ahvatlev ja müüdav kui ka tööstusesse sobib, et teda oleks lihtne korjata. Praegu peamine sort, mis meil on, tööstusesse ei sobi. Tuleval hooajal katsetame 10 uut sorti. Kui tõesti hea sort on leitud, teeme sellest natukene suurema pinna ja katsume saada agrotehnikas selgema pildi," selgitas Kaskema.
Miljoni euro küsimus - kuidas müüa kaupa tööstusele 2.50 euroga, kui üldine hinnatase on 1 euro?
PUHAS LOODUS, MINIMAALNE TAIMEKAITSE, KASVATAMINE MULLAL.
TURG
Aiandussektori eksport on nullilähedane, isevarustatuse tase on umbes 50%, marjatootmine toimub suures osas siseturule ja müük peamiselt värskena. Täna korjame, homme viime turule, müüme maha.
Valdis Kaskema
Ühistegevust tuleb arendada.
Vaarika pinda on ettevõtja valmis suurendama.
  • Vaarika pinda on ettevõtja valmis suurendama. Foto: Meelika Sander-Sõrmus
Suurim probleem on lihttööjõu nappus

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.01.25, 10:05
Kui suur on su ettevõtte süsiniku jalajälg? Mõõda ära!
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele