• 12.01.18, 09:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ülo Kivine: Saaremaa eripära saaks kannatada

Saaremaa Piimatööstuse juht sõnas kommenteerides Äripäeva uudist, kus ettevõtjad Raivo Hein ja Raivo Kütt tahavad valmis ehitada Saaremaad ja mandrit ühendava silla, et tema seda mõtet ei poolda.
Ülo Kivine: Saaremaa eripära saaks kannatada
  • Ülo Kivine: Saaremaa eripära saaks kannatada Foto: Meelika Sander-Sõrmus
Raivo Hein ja Raivo Kütt lõid ettevõtte Saarte Sillad. Siht on neil sellega konkreetne: ehitada Saaremaa ja mandri vahele sild, mida riik ei paista niipea ära tegevat.
Hein ja Kütt märkisid oma pöördumises peaminister Jüri Ratasele, et kuna valitsus ei ole astunud samme silla ehitamise suunas, pakuvad nad ettevõtjatena riigile abi ja ehitavad ise silla valmis.
Loe lisaks:
Ülo Kivine: Meie piim tuleb sealt, kus on tunda merelist hõngu
Seda mõtet ei poolda aga kohalik suurettevõtja, Saaremaa Piimatööstuse juht Ülo Kivine.
„Mina seda sillaehitust ei poolda ja saaremaisus ja Saaremaa eripära saavad selletõttu kindlasti kannatada. Kui juba üks sild tekib, siis sellest üle mere sõidust ja nõndanimetatud meretagusest asjast jääb vähe järele. Küsimus on ka selles, milleks seda vaja on. Kui me vaatame Soome suunas, siis tänapäeval võib olla traditsiooniline sild eelmine sajand,“ selgitas Kivine. „Maailm areneb nii kiiresti edasi ja kui inimesed tahavad kiiresti liikuda, siis selleks on olemas vaba õhuruum. Ja kes ei taha kiiresti liikuda, see oskab oma aega planeerida pisut teisiti. Saaremaal on praegu olemas inimeste liikumiseks päris hea ühendus. Kui me saame ka suurema lennuki, on veel üks tärn juures. Ja mis puutub kaubavedudesse, siis kõik on planeerimise küsimus.“
Ta lisas: „Kui me kulude poolt jälle vaatame, siis kindlasti uus sild ei tule ilma rahata ja sealt ülesõit hakkab ka midagi maksma. Mina kui Saaremaa ettevõtja olen praeguse olukorra ja logistikaga väga rahul ja ma absoluutselt ei poolda seda, sest saaremaisus ja eripära kaob ära.“
Kivise sõnul maksab Saaremaine eripära nii palju, et ükski kulude kokkuhoid seda paremaks ei tee. „Saaremaale sõit on ju inimestele ikkagi omaette elamus. Sa sõidad Virtsu, siis on praamisõit, mahasõit. See käib sinna juurde. Eestimaalane seda teab ja tunneb. Põrutada ja kiirustada pole vaja. Võtame seda, mis meil on, sellisena, nagu ta on looduse poolt antud ja naudime seda,“ sõnas ta.
Loe Äripäeva artiklit täismahus SIIT.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 15:47
Corteva Agriscience Inatreq™ Active on Eestis turule lubatud
Eesti põllumehed saavad uue ülitõhusa teravilja fungitsiidi, milles sisaldub tipptasemel Inatreq™ active toimeaine – keemia, mis põhineb looduslikult esinevatel mullabakteritel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele