Konkurssidelt on saadud Deutz-Fahr traktoritele palju tiitleid. Kõige enam on loorbereid lõiganud Deutz-Fahr 7250 TTV Agrotron, mis valiti ühtlasi ka Aasta Traktoriks 2013.
Maxi Cab ergonoomiline ja stiilipuhas kabiin sai eraldi auhinna. Äsja toimunud Hannoveri Agritechnica 2013 messil esitleti Deutz-Fahr traktorite täiesti uusi mudeleid, 9. ja 11. seeriat. Antud võimsus- ja kaalukategoorias ei ole DF varem esindatud olnud. Seega läheb nüüd konkurentide elu hobujõudude tippklassis palju kibedamaks.
Jatiina OÜ esindab Eestis antud valikust Deutz-Fahr traktoreid ja selles vallas oli Agritechnical palju põnevat. Lisaks traktoritele ka uued kombainiseeriad, teleskooplaadurid ja heinatehnika.
Kuna Jatiina OÜ põhirõhk on suunatud Deutz-Fahr traktorite edasimüümisele ning hooldusele, siis peatume lähemalt uuendustel, mida Agritechnical pakuti.
Selle aasta Acritechnica 2013 Hannoveris võib lugeda igati kordaläinuks - enam kui 41 ha messipinda, peaaegu 3000 eksponenti, ligilähedaselt 450 000 külastajat - need on numbrid, mille tõttu kõik masinaehitajad on seal olemisest vägagi huvitatud. Suurepärase masinate valikuga oli esindatud ka SDF grupp, mille väljapanekus olid nii Deutz-Fahr, Same, Lamborghini kui ka Hürliman toodete paremik.
Alustagem traktorimaailma absoluutsest tippklassi võimsusest, 350...440 hj. Selles võimsusklassis on välja töötatud täiesti uus, 11-seeria, mudelitähisega 11350, 11400, 11440, võimsusega vastavalt 350, 400 ja 440 hj. Mootoriteks on tuntud MTU 10.7 ja 12.8 l AdBlue tehnoloogial diiselmootorid.
Jõuülekanded on valikus vaid astmevabad, pakkudes ülimat sõidu ja töötamise mugavust firmalt ZF Terramatic. 60 km/h standardvarustuses olev käigukast saavutab maksimumkiiruse juba 1700 p/min juures. ABS pidurid tagavad efektiivse ja lühikese pidurdusteekonna.
Vaatamata traktori suurtele gabariitidele on tagatud väike pööreraadius, eesmiste rehvidega 650/65R38. Paremaks läbivuseks ja suurte koormuste korral saab kasutada tagumisel sillal uusi Michelin AxioBib 900/65R46 mõõdus rehve.
Hüdraulika töötab 200 bar rõhul, pumba tootlikkus on 300 l/min. Tööriistade käitamiseks saab kasutada kuni 8 paari hüdroväljavõtteid, mille survet ja tootlust saab elektrooniliselt reguleerida.
Tagumine hüdrosüsteem suudab tõsta kuni 12 000 kg raskust, mis omas klassis on tipptulemus.
Omamoodi uueks suunanäitajaks on juhi mugavus: antud seeria kasutab standardis alati esisilla hüdraulilist vedrustust, hüdrauliliselt on vedrustatud ka juhikabiin, mis on kere külge ühendatud täiesti sõltumatult kapotist ja poritiibadest. Sellega tagatakse juhile ülim mugavus ja minimaalne vibratsioon.
Kabiini vedrustuse tavaline töökäik on 40 mm, samas paremaks masina hoolduseks ja remondiks on võimalik kabiin 200 mm ülespoole tõsta. Kabiinis sees on kõik parimal tasemel: suure displeiga iMonitor, armatuurlaud on varustatud LCD displeiga, analoognäidikuid sealt enam ei leia. Seega saab juht kõik olulised näitajad oma äranägemise järgi paika seadistada. Seadistamine toimub käetoel asuvate nuppudega.
Antud mudeliseeria seeriaviisilise tootmisega plaanitakse algust teha 2015. aastal.
Tagamaks suure võimsusega traktorite saadavust juba lähitulevikus, hakatakse 2014. aastal tootma uut, 9-seeriat, võimsusvahemikus 270...340 hj, mudelitähistega vastavalt DF 9270, 9300, 9320, 9340. Kõik mudelid on varustatud astmevaba (TTV) jõuülekandega.Lisaks sõidumugavusele, ökonoomsetele mootoritele ja madalatele hoolduskuludele pakub 9-seeria palju silmailu disaini osas, mis on saavutatud koostöös Giugiaro disainistuudioga. Märksõnadeks on siin selgepiirilised elegantsed jooned nii kapoti osas kui ka kabiini juures, kasutatavad materjalid on parima kvaliteediga, mida uue seeria juures kasutada saab.Masinat veab edasi 7.8 l DEUTZ TCD TwinTurbo 6-silindriline jõuallikas, mis vastab Tier 4 heitgaaside normidele. See mootor kasutab kahe kõrgsurvepumbaga ühisanum sissepritse süsteemi, mille eeliseks on ühtlasem pihustamine, pumpasid määrib mootoriõli, mille tulemusena ei ole süsteem nii kapriisne kütuse valiku suhtes kui paljudel konkurentidel.Astmevaba TTV jõuülekanne on tuntud ZF Terramatic lahendus, mis on efektiivne nii põllutöö kiirustel kui ka transpordil. 60 km/h saavutatakse juba mootori väntvõlli 1780 pöörde juures, 50 km/h vastavalt 1480 p/min. Kütusesääst on sellega tagatud. Ka jõuvõtuvõllil on kolm kiirusvahemikku, 540E/1000/1000E, mis aitab kergematel töödel kütusekulu miinimumini viia.Mugavamaks kulgemiseks nii põllul kui teel kasutatakse esisilla vedrustust. Pidurid on võimendiga, mis tagab kiire ja ohutu masina peatamise, lisaks on sellel mudelil elektrooniline seisupidur (EPB). Esisilla kuivad ketaspidurid suurendavad pidurdamise efektiivsust veelgi.Hüdrosüsteemis kasutatakse koormustundlikku (Load Sensing) pumpa, tootlikkusega 210 l/min, töörõhuga 200 bar. Traktorile on võimalik paigaldada kuni seitse hüdrojagaja paari, mille voolutugevust ja survet saab elektrooniliselt seadistada. Puhtama õli ja pikema kasutusea tagab hüdraulikaõli jaoks käigukastist eraldi olev 90 l õlipaak. Tagumise hüdrosüsteemi tõstejõud on 12 000 kg.9-seeria kroonijuveeliks on Maxi-Vision auhinnaga pärjatud juhikabiin. Lisaks mugavusele pakub see ka vaikset töökeskkonda suurepärase nähtavusega, viimane tagatakse ühest tervikust koosneva esiklaasiga, millel puuduvad vahetalad. Parimat mugavust pakuvad kõrgekvaliteetsed koostematerjalid, nn SoftGrip mugav rool, iMonitor, mille pind on peegeldumisvaba ja mida saab vastavalt juhi vajadusele seadistada. iMonitoril on 12-tolline ekraan, mis ühildub AgroSky GPS süsteemiga, samuti ComforTip põlluotsa automaatikaga.
Üha rohkem populaarsust kogub traktorite lisavarustusena pakutav GPS süsteem, mida SDF pakub koostöös TopCon firmaga AgroSky nimetuse all. Tegemist on üle maailma tuntud satelliitside tehnoloogia arendaja ja tootjaga.
Sõltuvalt põllumehe vajadustest saab valida kolme erineva paketi vahel: kõige lihtsam, mis ei vaja liitumist ja tagab täpsuse 30 cm, siis juba täpsem, 10 cm ja lõpuks täppisviljeluseks mõeldud, kõige täiuslikum süsteem, täpsusega 2 cm. Mida laiem on põllutööriist, seda raskem on traktorit juhtida ja õiget rada hoida, automaatne roolimine GPS abil lahendab selle mure vajaliku täpsusega.
Deutz-Fahr eelis siinkohal paljude konkurentide ees on traktori enda iMonitoriga ühilduv GPS süsteem, millega jääb ära vajadus lisaekraani järele. Süsteemi on võimalik integreerida traktori hüdraulikasse, samuti on seda võimalik hiljem elektrilise roolimisena paigaldada. Elektrimootor on rooliratta rummu sees, seega väline traktori disain ei muutu ja rool on kasutatav ka siis, kui GPS ei kasutata.
AgroSky pakub kolme erinevat paketti:ee pakett on kõige soodsam hinnapoolest, juht peab ise rooliga õiget suunda hoidma, jälgides ekraanilt saadavaid juhendeid. Töötamise täpsuseks on 30 cm. Sobilik taimekaitsel, väetamisel, aga ka põldude dokumenteerimiseks, liitumiskulusid ei kaasne, süsteemi on lihtne ühelt masinalt teisele ümber paigutada.
VG ehk VISUAL GUIDANCE - s
AS ehk ASSISTED STEERING – sellesse komplekti kuulub elektriline roolimine, mida on võimalik traktorile ka hiljem paigaldada. Mõeldud kõikideks töödeks, alustades taimekaitsest, lõpetades täppisviljelusega.
PS ehk PERFORMANCE STEERING – see süsteem paigaldatakse traktorile tehases. Juhtimiseks kasutatakse traktori hüdraulikat ja puudub vajadus elektrilise rooli järele. Lisahüvena kaasneb traktori kiirroolimine, st rataste pööramine ühest äärmisest asendist teise toimub kahe rooli täispöörde jooksul, mitte nelja, nagu tavaliselt.
AS ja PS süsteemid tagavad töötamise täpsuse kuni 2 cm..
Parema ülevaate saamiseks külastage meie esindusi, jaanuaris läbiviidavaid infopäevasid või võtke ühendust müügipersonaliga:
www.oilseeds.ee/jatiina/kontakt
Rohkem fotosid messilt leiad
SIIT.5 fotot
- Äsja toimunud Hannoveri Agritechnica 2013 messil esitleti Deutz-Fahr traktorite täiesti uusi mudeleid 11. seeriast Foto: Jatiina OÜ
3 fotot
- Äsja toimunud Hannoveri Agritechnica 2013 messil esitleti Deutz-Fahr traktorite täiesti uusi mudeleid 9. seeriast Foto: Jatiina OÜ
Seotud lood
DEUTZ-FAHR 7250 TTV Agrotron võitis 2013. aastal Aasta Traktori tiitli.
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?