Tartu Terminal AS on alguse saanud omaaegsest Kärkna Naftabaasist ning on kodumaisel kapitalil baseeruv kütuste jae- ja hulgimüüja. Tänaseks on Terminal Oil, Eesti kütusepangana tegutsev Kärkna vedelkütuseterminal, täielikult kaasajastatud ning käivitatakse viimaseid digitaalseid lahendusi.
- Tehnoloogia areng ning digitaliseerimine on antud koostöö tulemusel võimaldanud põllumajandustootjal vähendada halduskoormust ning aidanud keskenduda põhitegevusele. Foto: Tartu Terminal
Hoiuterminal on mahutavuse poolest Eesti siseturul üks suuremaid ning Lõuna-Eesti regioonis ainulaadne – kogumahutavusega 60 miljonit liitrit. Läbi terminali jõuab tarbimisse ca 25% Eestis tarbitavatest vedelkütustest.
Vedelkütuste hoiustamise ning jae- ja hulgimüügiga oleme oluliseks partneriks põllumajandus-, transpordi- ja ehitussektorile lisaks ka riigile, teistele hulgimüüjatele ning jaetarbijatele. Põllumajandussektoris oleme juhtivad koostööpartnerid ning suurem osa Eesti eriotstarbelisest diislikütusest lubatakse tarbimisse just Kärkna vedelkütuseterminalist.
Usaldusväärsed partnerlussuhted on loonud tänaseks olukorra, kus igapäevaselt liigub üle Eesti 8 Terminali tsisternautot koos haagistega, teenindades ligikaudu 60 000 aktiivset klienti ning koostööpartnerit.
Biokütus leiab järjest enam kasutust. Kütusesektor on lähiaastatel läbi teinud reformi ning Eestis tarbitakse kaasaegseid vedelkütuseid. Tänaseks on Eestis tarbitavates kütustes juba 3 aastat olnud biokütused. Suurte muudatuste ajal oleme panustanud efektiivsuse tõstmisele, kaasates tarneahelasse uusi tehnoloogiaid. Erimärgistatud diislikütuse dosaatorsüsteem võimaldab kütuseid rohkem ning kiiremini käidelda, suurendades sellega ka tarnekiirust. Regulatsioonidest tulenevalt oleme teinud Eesti uusima ning suurima investeeringu blender-süsteemi, kus saab otse tsisternautosse lisada vajalikud biokütused.
Biokütusteks sobib nii HVO kui ka UCOME. Oluline on kvaliteet - iga terminalist väljaminev kütuseliiter peab olema võimalikult kõrge kvaliteediga ning seda saab tagada kontrollitud tarneahela kaudu. Kõige selle juures on oluliseks aspektiks ka keskkonnasäästlikkus. Tänaseks on tarbijatel olemas biokütuste tarbimise kogemus ning oleme sellega kogu Baltikumis eduseisus. Teavitustöö, mida oleme selle aja jooksul teinud, on toonud meid siia, kus oleme kohanenud kaasaegsete kütustega ning seega andnud panuse puhtama kodumaa tarbeks.
Uuenduslik ja ainulaadne tankla Sadala Agros. Järjepideva arendustöö ning pikaaegse koostöö tulemusena saame välja tuua põllumajanduse tipphooajal avatud Sadala Agro OÜ automaattankla, millel on mobiiliga tankimise võimekus. Tegemist on ainulaadse ning innovaatilise lahendusega. Cloudics mobiilirakendusel põhinev süsteem on seni ainuke omalaadne maailmas, mis võimaldab kontrollida tankimisseadme tööd läbi pilvepõhise juhtseadme.
Tehnoloogia areng ning digitaliseerimine on antud koostöö tulemusel võimaldanud põllumajandustootjal vähendada halduskoormust ning aidanud keskenduda põhitegevusele. Enam ei pea muretsema kütuse tellimise ning vastuvõtmise pärast. Lõikusperioodil, kütuse kui olulise sisendi vale planeerimine on tootjale äärmiselt kulukas, eriti kui masinad seetõttu seisavad ning koristus viibib. Sellise vastutuse võtmisega kinnitame enda soovi panustada igapäevaselt põllumajanduse jätkusuutlikku arengusse.
Innovatsioon Eesti kütuseturul
Eesti juhtivaid kütusemüüjaid AS Tartu Terminal võttis Jõgevamaal Sadala tanklas kasutusele ainulaadse tehnoloogia. See võimaldab tankida ainult mobiiliga. Loe lisa
SIIT. - Põllumajandussektoris oleme juhtivad koostööpartnerid ning suurem osa Eesti eriotstarbelisest diislikütusest lubatakse tarbimisse just Kärkna vedelkütuseterminalist. Foto: Tartu Terminal
Tänane kütuse tarbija on ratsionaalne ning peab oluliseks kuluefektiivsust. Peame oma moraalseks kohustuseks leida lihtsaid ning praktilisi lahendusi. Tänu pikaajalisele kogemusele vedelkütuseturul peame enda tugevusteks:
1) kütusealast nõustamist (maailmaturu trendid, seadusandlus);
2) suutlikkust pakkuda paindlikke terviklahendusi (krediidilahendused, jae- ja hulgimüük);
3) kontrollitud kvaliteet kogu tarneahela vältel;
4) tarnekindlust - omame kaasaegset masinaparki.
Vaadates aga tagasi käesolevale aastale, on kütuste maailmaturg olnud äärmiselt ettearvamatu, kuid siiski andnud tarbijatele võimalusi kulude optimeerimiseks. Kevadine madalseis maailmaturul on suurepärane näide kütuse varumisest, kuidas teraviljakasvatuses tootmise omahinda vähendada. Meie igapäevase töö osaks on maailmaturu hinna jälgimine ning toimuva analüüsimine, mille põhjal saame anda soovitusi kütuse ostuks. Maailmaturg on aasta teises pooles olnud küll vähem volatiilne, kuid alates novembri algusest näidanud tõusutrendi. Oma mõju selleks on andnud Covid-19 vaktsiini uudised, USA presidendi valimised ning viited OPEC+ tootmismahu hoidmise osas, eesmärgiga 2021 aastal jõuda toornafta hinnaga 50+ $/barrel peale.
Teriminal Oil tanklaketi arendamine on meie väljakutse olnud juba 6 aastat ning tänaseks oleme jõudnud 21 teenindusjaamani – iga aastaga katame oma teenindusjaamadega järjest suurema ala Eestist. Veel 2020. aastal on plaanis avada tanklad Värska sadamas, Puurmani alevikus ning Iklas. Järgmisel aastal on juba plaanis avada teenindusjaamad Tallinnas, Mäekülas, Jõhvis ning Narva-Jõesuus. Paralleelselt uute jaamade arendamisega lisame olemasolevatesse jaamadesse ka Cloudics mobiilse tankimise võimekused, mis muudab tankimised operatiivsemaks ning vähendab halduskoormust. Teenindusjaamade rajamine on loonud suurepärase sünergia nii pikaajalistele kui ka uutele hulgitarbijatele tänu terviklahenduste võimaluse.
- Usaldusväärsed partnerlussuhted on loonud tänaseks olukorra, kus igapäevaselt liigub üle Eesti 8 Terminali tsisternautot koos haagistega, teenindades ligikaudu 60 000 aktiivset klienti ning koostööpartnerit. Foto: Tartu Terminal
Raido Raudsepp: meie kütuste kvaliteet ja hind peavad olema kõige kõrgemas konkurentsis
Viimastel aastatel on AS Tartu Terminali müügitulu ning mahud märkimisväärselt kasvanud - 2019. aastal oli ettevõtte müügitulu 138 miljonit eurot, see oli 6 miljonit enam kui aastal 2018.
AS Tartu Terminal juhatuse liige Raido Raudsepp selgitab hea tulemuse tagamaid. „Kütuseturul mõõdetakse käivet pigem liitritena ning rahalise ühikuna vaadates võib tihtipeale petta saada. See tuleneb sellest, et kütuse hind koosneb tänaseks rohkem kui viiest erinevast parameetrist, mis on pidevalt volatiivsed. Eelnevatel aastatel oleme tõesti pidevalt liitrite käivet kasvatanud, kuid suurim kasv on tulnud käesoleval aastal. Kuna aga kütuse maailmaturu hind on olnud väga madal ning samuti langetati kevadel diislikütuse aktsiisi, oleme rahalises käibes samas kohas, kus eelmisel aastal,“ selgitas Raido Raudsepp.
Raudsepa sõnul on kasvu taga nende ettevõtte potentsiaal, kindel siht ning tugev meeskond. „Tänasel päeval on transpordikütuste turul väga keeruline ilma terminalideta tegutseda, kuna konkurents turul on äärmiselt tihe. Kõige olulisemaks komponendiks hinnakujunduses on logistika. Meie teenistuses on terminalid nii Tartus kui ka Tallinnas – see omakorda loob meile soodsa pinnase olla edukas nii hulgi- kui ja jaemüügis. Töötame pidevalt mugavustsoonist väljas ning meie meeskonna ühine siht on lihtne ja kõigile arusaadav - meie kütuste kvaliteet ja hind peavad olema kõige kõrgemas konkurentsis,“ ütles Raudsepp.
Aastal 2019 investeeris Tartu Terminal pea 2 miljonit eurot, avades mitu uut teenindusjaama.
„Oleme viimastel aastatel tublisti investeerinud ning 2019. aastal avasime 6 teenindusjaama, samapalju avame aastal 2020 ning jätkame protsessiga aastal 2021,“ rääkis Raudsepp ja lisas, et investeeringud ei lähe ainult teenindusjaamadesse. „Eelmisel aastal ehitasime kaks uut mahutit, samuti Eestis ainulaadse bioblender süsteemi. Lisaks eelnevale soetame igal aastal juurde mõned uued tsisternautod, et kütus ka kiirelt ja kenasti tanklatesse ja partneriteni kohale jõuaks. Kuna meie ettevõtte eelkäia Kärkna Naftabaas asutati juba 1968, leiab pidevalt midagi, mida terminalis uuendada ning kaasajastada. Peresõbraliku ettevõttena soovime loomulikult ka oma inimeste eest hoolitseda - eelmisel aastal renoveerisime kontoreid ning ehitasime oma tublile meeskonnale Kärkna terminali sauna.“
Koostöös suudame rohkem! Uuri lisa:
Tartu Terminal.
Seotud lood
Eesti põllumehed saavad uue ülitõhusa teravilja fungitsiidi, milles sisaldub tipptasemel Inatreq™ active toimeaine – keemia, mis põhineb looduslikult esinevatel mullabakteritel.