Ega see pole rikas, kel palju on, vaid see on rikas, kes omaga rahul on, ütleb OÜ Starfeld juht ja üks omanikke Toomas Starke.
"Kui sa saad teha seda, mida sa armastad ja mis sulle rahulolu pakub, siis on kõik okei. Ja kui see veel sisse toob, siis on see ju boonuseks," lisab Starke, kelle ettevõte on näidanud muljetavaldavat kasvuhüpet: aastatel 2010-2012 kasvas OÜ Starfeld ärikasum 3,18 ja käive 1,96 korda. Üks tema äri eesmärke on pakkuda põllumajandustootjatele innovaatilisi nišitooteid.
Millised on Toomas Starke kolm soovitust ettevõtjatele?
1. Kasvada tuleb, aga mitte liiga kiiresti. Oleme teatud aegadel isegi kasvutempot tagasi hoidnud. Näiteks oleksime võinud laiendada oma müügivõrku Eestis või võtta palju uusi kaubamärke juurde, aga me ei teinud seda. Kui ettevõte kasvab liiga kiiresti ja taustajõud ei suuda sammu pidada, võib kiire kasv ohtlikuks muutuda.
2. Kliendisuhted on väga tähtsad, sest raha toovad sisse kliendid. Eriti olulised on kliendisuhted põllumajanduses, kuna seal kliente väga juurde ei teki, pigem kaob neid ära. Vanu kliente tuleb hoida ja pakkuda neile kogu aeg midagi uut.
3. Panusta töötajatesse. Mulle meeldib nõukaaegne ütlus, et kaadrid otsustavad kõik. Just nii see tegelikult ongi. Ei oleks ettevõtet, kui tal ei oleks lojaalseid töötajaid, ja ei oleks ettevõtet, kui tal ei oleks asjalikke kliente.
Seotud lood
Kõikides valdkondades ei saa korraga halvasti minna, põhjendab Toomas Starke, miks tema firma tegeleb põllu- ja kütteseadmete müügiga ja veel palju muuga.
Tööjõupuudus põllumajandussektoris ja pidev vajaduste muutumine süvendab lõhet põllumehe ning tarbija vahel, mille tagajärjeks on usaldamatus ja teineteise mittemõistmine. Seetõttu on põllumajandussektoris üha olulisem pöörata teadlikumalt tähelepanu erinevatele aspektidele.