• 25.03.14, 12:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti tarbija väärtustab toidukauba kodumaisust

Toidukaupu ostab igapäevaselt 23% Eesti peredest. Enamasti ostetakse toitu 2-3 korda nädalas ning see tarbijasegment on tasapisi kasvamas, selgus täna Põllumajandusministeeriumis tutvustatud tarbijate ostukäitumise uuringust.
Jaeseire uuringu põhjal on möödunud kümnendi keskpaigaga võrreldes veidi langenud kodumaiseid tooteid eelistavate inimeste osakaal, kuid kodumaisus püsib olulise valikutegurina – neid eelistaks enda sõnul 81% tarbijaist, mis on mõnevõrra suurem kui 2012. aastal.
Kolmveerand eestimaalastest usub end ostvat valdavalt kodumaiseid toidukaupu. 2012. aastaga võrreldes on kasvanud ka toidukaupade päritolumaa hoiakuline tähtsustamine  – päritolumaad peab oluliseks 72% tarbijaist. Oluline mõjutaja on siinjuures vanus ja haridustase: mida kõrgem haridustase, seda enam valitakse kodumaiseid toidukaupu, alla 35-aastaste seas hinnatakse importtoiduainete osatähtsust suuremaks kui vanemate tarbijate hulgas.
„Ühelt poolt on tarbimiseelistuses selgelt näha Euroopa Liidu mõju, mistõttu on meie turul rohkem teiste riikide toodangut. Teisalt on ka märgata noorte suurem huvi erinevate toodete proovimiseks,“ ütles kaubanduse ja põllumajandussaadusi töötleva tööstuse osakonna juhataja Taavi Kand. „Kodumaise toodangu eelistamise kõrge tase näitab Eesti toidusektori head konkurentsivõimet.“ 
Enamikul tarbijaist tuleb endi hinnangul jätkuvalt ette olukordi, kus toidukauba päritolu eristamine on keeruline. „Päritolu kindlakstegemist raskendab selgelt private kabelite laialdane kasutamine, kuna tootjat on keerulisem tuvastada,“ selgitas Kand. „Eesti tarbija küll eelistab kodumaist, aga tihtipeale on tal keeruline seda ära tunda.“
Toidukaupade ostueelistuste ja hoiakute uuringust selgus, et tarbijad sooviksid toidu kohta enim teada selle päritolumaad, tootjat ja koostist, samuti soovitakse rohkem reklaami ja degusteerimisi.
Uuringu „Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2013“ viis Põllumajandusministeeriumi tellimusel läbi TNS EMOR.
Uuringu aruanne on kättesaadav SIIN.
Uuringu tutvustuse slaidid on üleval SIIN.
 

Seotud lood

Uudised
  • 25.03.14, 13:54
Potisepp: tarbija jääb pakendilugemisel hätta
Tarbija toidualane infovajadus on endiselt suur vaatamata sellele, et pakendid on muutunud varasemaga tunduvalt infoküllasemaks, ütles Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 18:04
Multifunktsionaalsed Giant rataslaadurid ja 650+ tööseadet
27 aasta jooksul on TOBROCO-GIANT arenenud ülemaailmseks kompaktlaadurite liidriks, pakkudes üht kõige ulatuslikumat tooteportfelli selles valdkonnas. Ettevõtte missiooniks on pakkuda intelligentseid lahendusi, mis lihtsustavad igapäevast tegevust erinevates tööstusharudes, olgu selleks siis ehitus, põllumajandus, haljastus või omavalitsused.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele