Saaremaa piimatööstus saab mais ainsana saarel ja võimalik, et kogu Eestis oma vedela maagaasi ehk LNG terminali.
Vedela gaasi eeliseid masuudi ja põlevkivi ees on piimatööstuse juhataja Andi Saagpaku hinnangul kolm: põletamisel tekib vähem CO2 ehk süsihappegaasi, sama protsess säästab linna põlevkivi aurustumisel tekkivate lõhnade eest ning lisaks võtab vedel maagaas mahutis vähem ruumi.
"Kütmisel põlevkiviga kipub kütus pumpamisel aurustuma ja kui tuul oli linna poole, siis oli seda lehka mitme kilomeetri peale tunda," nentis ta. "Gaas on tööstuste jaoks parim," lisas Saagpakk
Meie Maale.
LNGd hakkab piimatööstusele tarnima hulgimüüja JetGas OÜ. Jaam on piisavalt võimas, et katta samas ka Saaremaa lihatööstuse ja ehitusmaterjalide tootja Level vajadused.
"Nende kahega esialgu eeljutuajamised käivad. Praegu tundub, et teisi tarbijaid juurde ei tule. Palju kaugemale ei tasu küttevõrku vedada, kuna kuskiltmaalt tuleb kaugküttevõrk juba vastu," märkis JetGasi juhatuse liige Janek Parkman.
Jaam läheb maksma pool miljonit eurot, mahuti suurus on 80 kantmeetrit. "Oleme ainult tarbijad. Maksame ainult gaasi eest," ütles Saagpakk. "Isegi ehituse maksab JetGas kinni. Meie eraldasime ehituseks maa-ala," lisas ta.
JetGasi omanikud on Ando Raud, Lembit Eespäev, Jaan Jõgi, Sander Kopli, Tatjana Gudina, Kätlin Parkman
Tule kuula Äripäeva konverentsi: „Kütuseturg 2014. Kütuseturu areng ja tulevik“, kus ka LNG kütusest juttu.
Konveretsi kava leiad SIIT .
Seotud lood
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?