BLRT Grupi koosseisu kuuluva laevaehitustehase Western Baltija Shipbuilding poolt ehitatud kalatraaler Gitte Henning S349 püüdis ühe merelemineku jooksul Taani mõistes rekordilise koguse kala.
Kalapüügitraaler oli merel kolm päeva, püüdes selle ajaga 3281 tonni putassuud. Taani pressi teatel on see Taani kõigi aegade suurim kalasaak. Rekord püstitati juba oma esimesel merelkäigul Püha Kilda saare juurde Välis-Hebriidide saarestikus.
Nagu märkis laeva kipper ja omanik Henning Kjeldsen, veetis traaler sadamas kaks päeva hüdraulika ja muude süsteemide seadistamiseks, mis on uute seadmete puhul üsna tavaline. Tasub märkida, et laeval on innovaatiline ja kõrgtehnoloogiline käitursüsteem, mille tarnijaks on Wärtsilä. Mõneti sarnaneb see hübriidauto mootorile ning aitab kas säästa kütust või siis saavutada suuremat võimsust ning ühes režiimidest võib toimetada laeva kodusadamasse. Laeval on 13 reservuaari jahutatud mereveega (RSW), mis kokku mahutavad kuni 3200 m3 kala. Kala sisse- ja väljalaadimiseks reservuaaridest kasutatakse vaakumsüsteemi. Koostoimes võimaldavadki nimetatud tehnoloogiad niivõrd suuri kalasaake püüda ja transportida.
Laeva kogupikkus on 86,3 m, laius – 17,6 m, kere kaal – 2200 tonni. Laev võib saavutada kiirust kuni 17 sõlme. Maksimaalne meeskonna liikmete arv pardal on 14 inimest.
Seotud lood
BLRT Gruppi koosseisu kuuluv ettevõte Marketex Marine sõlmis lepingu maailma suurima terasest kalakasvatuspargase ehitamiseks Norra ettevõttega AKVA Group.
Baltic Vianco on Eesti turul kaubelnud põllumajandusloomadega 18 aastat, selle aja jooksul on sektoris palju muutunud ja muutumas. Tänu usaldusväärsetele partneritele välisturgudel ja headele klientidele kodumaal on ettevõtte juht Janek Mustmaa optimistlik, kuigi Eesti lihaveiste arv on kahe viimase aastaga kahanenud 10 000 ja lammaste arv 20 000 võrra ning üle Euroopa levib lammaste ja veiste viirushaigus sinikeel.