Valitsus arutas tänasel kabinetinõupidamisel Rail Balticu rajamisega seotud taotluse esitamist Euroopa Ühendamise Rahastule ning volitas majandus- ja taristuministrit taotlust allkirjastama.
„Rail Baltic on väga mahukas, strateegiliselt oluline aga ka kallis projekt, mille ehitamine on võimalik vaid siis, kui kaasame Euroopa Liidu rahalise toe,“ ütles peaminister Taavi Rõivas. „Samas on tänapäevane kiire raudtee oluline nii Eesti, Läti, Leedu kui ka Euroopa ühtsuse jaoks, integreerides siinset regiooni tugevamalt meie liitlaste ja partneritega.“
Peaministri sõnul on oluline, et rahastamistaotluse esitaksid nii Eesti, Läti ja Leedu eraldi kui ka kolme riigi ühisettevõte. „Sellega annavad osapooled selge sõnumi, et meie eesmärk on Rail Baltic ühise projektina välja ehitada.“
Esimesest taotlusvoorust küsitavat kuni 191 miljoni euro suurust toetust on plaanis kasutada Rail Balticu ehitamiseks vajalike eeluuringute ning põhjaliku tasuvusanalüüsi tegemiseks. Samuti kasutataks raha trassikoridoril olevate maade ostmiseks.
Eesti osa kogu Rail Balticu projektis on umbes 1,3 miljardit eurot, mis jaotub kümne aasta peale. Taotlusi projekti järgmiste etappide tarbeks on võimalik esitada alates 2017. aastast.
Paralleelselt käib töö Rail Balticu Eesti-siseste trassialternatiividega. Pärnumaal ja Raplamaal on peamised valikud tehtud, Harjumaal alternatiivide analüüsimine käib.
Seotud lood
Esko talu on olukorras, kus hetkel planeeritav Rail Balticu raudtee on jõudnud Esko talu maadele ja nii, et lõikab ära loomade ligipääsu lauda ümbruse karjamaadele. See teeb Esko talul sellisel kujul jätkamise väga keeruliseks.
27 aasta jooksul on TOBROCO-GIANT arenenud ülemaailmseks kompaktlaadurite liidriks, pakkudes üht kõige ulatuslikumat tooteportfelli selles valdkonnas. Ettevõtte missiooniks on pakkuda intelligentseid lahendusi, mis lihtsustavad igapäevast tegevust erinevates tööstusharudes, olgu selleks siis ehitus, põllumajandus, haljastus või omavalitsused.