Järvamaa ühed suurimad piimatootjad Peetri Põld ja Piim AS ning Tammsaare OÜ võivad lähinädalatel saada uue omaniku.
Järva Teataja andmeil käisid Austria investorite esindajad hiljuti tutvumas nende põllumajandusfirmadega ja nad on huvitatud oma tegevuse laiendamisest.
Peetri Põld ja Piim ASi tegevjuht Priit Süüden tunnistas, et hiljuti käisid neil huvilised külas. "Midagi kindlat pole, meil on varemgi kosilasi käinud. Näiteks Venemaalt ja Inglismaalt," sõnas ta. Süüden ütles, et tema pole firma omanik ja seetõttu ei oska võimaliku müügi kohta midagi rohkemat öelda.
Austria investorite Eesti-poolne esindaja Alo Salm ütles, et ettevõtteid saab alati osta ja tal pole volitusi seda teemat põhjalikumalt kommenteerida. Ta lisas, et ettevõttest ei räägi praegu sellel teemal ka keegi teine. Samas tunnistas ta, et farme on käidud vaatamas ja kui hinnas saadakse kokkuleppele, võib sellest lähemalt rääkida lähinädalatel. Salm selgitas, et kuna piimatootmine annab praegu iga päev kahjumit, pole ettevõtte müügiks kõige parem aeg. "Kui iga päevaga kahjum suureneb, tekib küsimus, kui kaua keegi suudab sellele vastu panna," lisas ta. Salm selgitas, et kui praegu mõni piimafarm osta, peab lisaks ostusummale olema ka raha kahjumit katta.
Estonia OÜ juhatuse esimees Ain Aasa ütles, et investorid hakkavad ettevõtte vastu huvi tundma siis, kui omanikud on andnud märku, et nad müügist huvitatud on. "Meie pole sellist signaali andnud ja seetõttu pole keegi ka huvi tundnud," lausus ta. "Me pole ka laienemisest huvitatud, vaid keskendume senisele tegevusele." Kuigi piimatootmises on praegu rasked ajad, uskus Aasa, et selliste ettevõtete vastu võib huvi olla. Ta ei soovinud spekuleerida, kui suurest summast võib juttu olla, kuid ütles, et nii suure raha tulek siinsele turule võib mõjutada ka teisi põllumehi. Kõige otsesem mõju oleks see, et kui uus tulija soovib maid juurde osta ja tal on piisavalt raha, võib see maahinda kergitada.
Seotud lood
Tööjõupuudus põllumajandussektoris ja pidev vajaduste muutumine süvendab lõhet põllumehe ning tarbija vahel, mille tagajärjeks on usaldamatus ja teineteise mittemõistmine. Seetõttu on põllumajandussektoris üha olulisem pöörata teadlikumalt tähelepanu erinevatele aspektidele.