Eesti toidu maailma viimisel on nii riik kui organisatsioonid ära teinud suhteliselt palju, kuid puudu on koostööst ning ühtsest koordineerimisest, ütles Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp Arvamusfestivali diskussioonil „Teeme Eesti toidust ülemaailmse hiti“.
„Hea näide on e-residentsuse projekt – mõeldi idee välja, viidi ellu ning jõuti sellega edukalt maailma esiväljaannete lehekülgedele, kuid selle taga seisis konkreetne tiim konkreetse eesmärgiga. Täpselt sama vajaks Eesti toit,“ rõhutas Potisepp. „Me võime siin välja mõelda ja rääkida paljudest ideedest, aga kuni seda keegi järjekindlalt ei juhi ning pole seatud ühiseid eesmärke, ei tule Eesti toidu maailmakaardile märkimisest midagi välja.“
Potiseppa sõnul saab riik Eesti toidust ülemaailmse hiti tegemiseks kaasa aidata ühtse brändi loomise ning selle tugeva turundamise kaudu. „Riik ei saa otseselt sekkuda äritegevusse, kuid oluline oleks luua tugev usaldus Eesti toidu vastu, millele tööstusettevõtted saavad rajada ka oma eksporditegevuse.“
Eestis on olemas tohutu väärtus meie puhta looduse näol, mis annab hea võimaluse eheda Eesti toidu turundamiseks välisriikides, leidsid paneelis osalenud Arengufondi ekspert Kristjan Lepik, Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja nõukogu esimees Andres Oopkaup, LaMuu asutaja Rasmus Rask ning Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp.
Seotud lood
Põllumajandussaadusi töötlev ja turustav ettevõte Scandagra Eesti soovib kõiki kliente ning koostööpartnereid lõppeva aasta puhul tehtu eest tänada ning kutsub huvilisi informatiivsetele talveseminaridele.