„See on kindlasti väga rõõmustav ja läbimurdeline uudis, kuna oleme selle nimel väga pikalt ja põhjalikult tööd teinud ja nüüd lõpuks on tulemus käes,“ kommenteeris E-piima juhatuse esimees Jaanus Murakas Jaapani turule laienemist
Postimehele. Kui tavaliselt on Eesti piimatootjad sealsele turule vaid proovipartiisid müünud, siis käesolev leping tähendab Muraka sõnul pikaajalise, isegi aastakümnete pikkuse regulaarse koostöö algust..
„Jaapan on selline turg, kus mingeid lühiajalisi diile ei tehta. Turul tõmblemine on võõras. Kõik lepingud sünnivad üldiselt pikaks ajaks. Sinna on raske jalga ukse vahele saada, aga kui seal sees olla, on see kindel ja turvaline turg,“ ütles ta, lisades, et stabiilse turu leidmine mõjub Eesti turu sisesele hinnakõikumisele ja tõmblemisele väga hästi.Murakase sõnul müüvad nad Jaapanisse esimese poolaasta jooksul 500 tonni Gouda juustu, mis tähendab umbes ühte konteinerit nädalas, lepingu maksumus jääb umbes 2 miljoni euro kanti ja järgmisel poolaastal tehakse uus leping, mille mahud alles selguvad.Loe täismahus
Postimehest