Maaeluministeeriumi kliendiportaali lisandusid uued e-teenused mahetootjatele. Mahepõllumajandusettevõtte tunnustamise ja mahetootmisega jätkamise taotlusi saab nüüd Põllumajandusametile esitada kiirelt ja mugavalt läbi Maaeluministeeriumi kliendiportaali.
- Maaeluministeeriumi kliendiportaali lisandusid uued e-teenused mahetootjatele Foto: Meelika Sander-Sõrmus
"Olulisim uuendus mahetootjate jaoks on, et andmeid saab Põllumajandusametile esitada elektrooniliselt ning enam ei pea tegema seda kirja teel või kohale tulema. Samuti kaob vajadus esitada põlluandmeid eraldi erinevatesse registritesse,“ ütles Põllumajandusameti peadirektor Egon Palts. „Kui seni pidid alustavad mahetootjad esitama põlluandmeid nii Põllumajandusametile kui PRIA-le, siis sellest aastast mahetoetuse taotlejad Põllumajandusametile enam eraldi põlluandmeid esitama ei pea. Lisaks on võimalik koheselt tasuda riigilõiv ning näha kliendiportaalis kõiki varem esitatud andmeid nii põllumaa kui loomade kohta.“
Ettevõtte tunnustamise taotlusi saab esitada 10. märtsist kuni 10. aprillini. Mahepõllumajandusliku tootmisega jätkamiseks on vaja taotlus esitada 21. maiks. Kliendiportaali sisenemiseks on vaja ID-kaarti.Põllumajandusameti, Nortal AS-i ja Maaeluministeeriumi koostöös loodud e-teenused valmisid uue Põllumajandusameti infosüsteemi mahepõllumajanduse ja taimekaitse valdkondade arendusprojekti raames, mis peaks lõplikult valmima 2017. aasta sügisel.Arendusprojekti eesmärk on mahepõllumajanduse ja taimekaitse valdkondade klientidele seni puuduvate e-teenuste loomine ja elektroonilise menetluse läbi viimiseks töövahendi loomine. Infosüsteemi arendustööde orienteeruv maksumus on 382 000 eurot, mis kaetakse Euroopa Regionaalarengu fondi toetusega.
Seotud lood
27. märtsil toimunud Maheklastri koosolekul käivitati nelja-aastane projekt „Innovatsioon mahetaimekasvatuses“, millega otsitakse kergesti rakendatavaid uudseid ja soodsaid tootmistehnoloogiaid, mis aitaksid suurendada saagikust ja tõstaksid tootmise efektiivsust.
Tööjõupuudus põllumajandussektoris ja pidev vajaduste muutumine süvendab lõhet põllumehe ning tarbija vahel, mille tagajärjeks on usaldamatus ja teineteise mittemõistmine. Seetõttu on põllumajandussektoris üha olulisem pöörata teadlikumalt tähelepanu erinevatele aspektidele.