Väetisetootja Yara International alustas koostööd tööstuskontserni Kongsbergiga ehitamaks laev Yara Birkeland, mis veaks väetist kolme Lõuna-Norra sadama vahel, kusjuures tegu oleks maailma esimese täielikult automatiseeritud ja elektrilise kaubalaeva.
- YARA saab peagi esimese täielikult automatiseeritud ja elektrilise kaubalaeva Foto: yara.com
Aluse sõiduulatus on üle 65 meremiili ning see saab transportida ligi sadat konteinerit kiirusel 12-15 sõlme, ehk 22-28 kilomeetrit tunnis.
Esialgu on laev mehitatud kuid 2019. aastal loodetakse üle minna kaugjuhtimisele ning 2020. aastaks loodetakse üle minna täielikult autonoomsele juhtimisele, teatasid ettevõtted ühises avalduses.
"Iga päevaselt on vaja enam kui sadat diiselveoki sõitu, et transportida kaupa Yara Porsgrunni vabrikust sadamatesse Brevikis ja Larvikus, kust me tarnime kaupa klienditele üle maailma," ütles Yara tegevjuht Svein Tore Holsether.
"Selle uue autonoomse elektrilise alusega saame suunata transpordi teedelt merele ja seeläbi vähendada müra ning tolmu emissioone, parandada teeohutust ja vähendada lämmastikoksiidide ja süsihappegaasi emissioone," lisas Holsether.
Vaata videot laevast
YARA kodulehelt.
Loe pikemalt
Postimehest.
Seotud lood
Yara on maailma suurim lämmastikväetiste tootja ning omab valdkonnas kõige laiemat toodete portfoliot, mis sisaldab nii üksikelemendiga kui ka kompleks- ja leheväetisi. Yara väetised on tuntud oma kvaliteedi poolest ning neid on Eestis müüdud üle 20. aasta. Alates 17. aprillist juhib väetisetootja YARA Eesti esindust Marek Linnutaja.
Põllumajandussaadusi töötlev ja turustav ettevõte Scandagra Eesti soovib kõiki kliente ning koostööpartnereid lõppeva aasta puhul tehtu eest tänada ning kutsub huvilisi informatiivsetele talveseminaridele.