• 25.06.18, 14:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti inimene armastab veebipoode ja tellib postiga koju nii seemned kui ka taimed

Aasta-aastalt kasvab inimeste julgus ja soov soetada kaupu mugavalt läbi interneti ostukeskkonna. Trend on jõudnud ka seemne- ja istikumüügiga tegelevatesse ettevõtetesse – mullu aasta lõpus avas e-poe Hansaplant, tänavu Horticom ning oma veebipoe arendamisega tegeleb aktiivselt ka Hortes Aianduskeskus.
Kevadlilled Hansaplantis
  • Kevadlilled Hansaplantis Foto: Hansaplant Hulgi OÜ
Hansaplanti turundusjuht Mari Oad toob e-poe avamise põhjusena välja vastutuleku inimeste soovidele, kes elavad väljaspool Harjumaad. „Avasime Hansaplanti veebipoe just selleks, et jõuda klientidele lähemale ja pakkuda võimalust osta kvaliteetseid taimi, aiatarvikuid, kodusisustust ja kõike nendega seonduvat igast Eestimaa nurgast ning külast.”
Ta lisab, et Eesti inimesed ei karda tehnoloogiat ja usaldavad tuntud kaubamärkide kvaliteeti. „Valime e-poodi müügile ainult need taimed, mille puhul saame kindlad olla, et need transporti kannatavad ja e-poe kaudu saatmiseks valivad aianduskeskuse spetsialistid välja reeglina kõige ilusamad taimed. Arvatavasti oleme tänu sellele võitnud ka klientide usalduse ja elustaimi julgetakse juba osta.”
Kevadel soetati Hansaplantist ennekõike toataimi ja kõike, mis taimedega seotud – ümbrispotte, väetisi, mulda, seemneid jne. Hetkel aga vaadatakse kodulehel pigem õuetaimede kategooriat ja ka viimased ostud on enamasti õuetaimede osas. Jõuluperioodil osteti aga nii kuuski kui ka jõuluehteid.
Hortese suur roosivalik
  • Hortese suur roosivalik Foto: Hortes OÜ
Hortes Aiandusekeskus tegeleb turundusjuht Manuela Kelti sõnul hetkel aktiivselt kodulehe kaasajastamise ja arendamisega. „Hortes on emotsioonipood ja enamasti soovivad inimesed tulla ikka kohapeale vaatama parimaid ja ilusaimaid istikuid, seetõttu me veebipoes taimi ei müü. Küll aga on menukad internetiostud väetised, lemmikloomatooteid, jõulu- ja kodukaubad, laste mänguväljakud, grillid jne. Meie keskmiseks ostukordi suuruseks on 52 eurot.”
Kuigi inimeste jaoks on hind oluline, hindavad Hortese ostjad kauba kvaliteeti ehk ilusaid, tugevaid ja terveid taimi. „Meile tullakse sageli otsima just erilisemaid ja suuremaid taimi, mida väiksematest poodidest ei saa ning mida ei saa ka pakiga saata.”
E-poelt oodatakse kiiret tarnet ja suuremat sortimenti Horticom OÜ turundusjuhi Meeli Sermati sõnul ajendas e-poodi Aednik24.ee looma lai valik aianduskaupasid, mida ettevõte maale toob, aga mida paljud ehitus- ja aianduskauplused ei müü. Horticomi soov on, et ka hobiaednikel oleks kergemini kättesaadav lai ja professionaalne tootesortiment.
Sermat lisab, et e-poest ostetakse enamasti neid kaupasid, mis ei vaja silmaga vaatamist ja käega katsumist. „Samuti ootavad inimesed e-poest suuremat sortimenti, kiiret tarnet ja üleüldist tellimismugavust. Kellele ei meeldiks kodus kamina või kohvitassi kõrval olles aega võtta, et oma aianduskirge toita uute ideede ammutamise ja vajalike ostude tegemisega?”
Kuigi e-poe loomine ja pidamine võib tunduda kõrvalt lihtne, on see kerge vaid sel juhul, kui e-pood luua hobi korras, nii-öelda pühapäevaärina. Sermati sõnul on aga lood teised, kuid plaanid on tõsisemad ja ambitsioonikamad, sest siis ei erine e-pood oma ülesehituselt ja igapäevasest ärijuhtimisest suuresti tavalisest ettevõttest, mida tehakse täie tõsiduse ning pühendumisega. „Üks peamistest erisustest e-poe ja tavapoe vahel on see, et e-poe ülesehitust ja igapäevaseid protsesse toetab tehnoloogia ning selles vallas on muudatused ja arengud väga kiired ning paljud äririskid tehnilised. Aednik24.ee loomise taga on suur hulk inimesi, kes on oma ala spetsilistid ning lisaks sellele suured aiandushuvilised. Meid ühendab kirg aianduse vastu ning seda soovime ka oma klientidele läbi loodud e-poe jagada.”
Trendid aianduses: vertikaalaiandus, urbanstiil ning roosad ja rohelised toonid
Üks trend on Mari Oad sõnul kindlasti see, et tarbeaiad ja iluaiad lähenevad teineteisele. „Ilmselt on põhjus selles, et inimestel on ruumi vähem ja see on efektiivsem lahendus. Teine trend on n-ö urbanstiili tulek, mis tähendab linnakeskkonda sobitatud aeda. See annab võimaluse absoluutselt igal inimesel näpud mulda pista ja tükikese loodust endale lähemale tuua. Järjest enam pakume uusi lahendusi, et igal rõdul ja terrassil saaks soovi korral midagi kasvatada.”
Suur trend on ka vertikaalaiandus – seinad roheliseks elustaimedega ehk elavad seinad. Värvide osas on Hansaplanti turundusjuhi hinnangul selle aasta trendiks kindlasti roosa ja rohelise kombineerimine – näiteks roheline taim ja roosa pott. Rääkides aianduskeskuse e-poe ostukorvi suurusest varieerub see sõltuvalt aastaajast ja erinevatest kampaaniatest, kuid jääb 30-90 euro vahele.
Manuela Kelt ütleb tänastest aiandustrendidest rääkides, et noored on julged katsetama ja uute taimedega eksperimenteerima ning kindlasti on üks oluline suund tarbeaia toomine inimestele lähemale. „Populaarsed on köögiviljade ja maitsetaimede kasvatamine nii terrassil kui ka rõdul. Herneid ja maasikaid kasvatatakse amplites, samuti lillhernest, mis pakub suurepärast aroomiteraapiat,” kirjeldab ta. „Inimesed kasutavad ära pisikeste ruumide kõrgeid seinu ning teevad ka näiteks tavapärasest ronitaimest amplitaime.”
Tuues näiteks menukamaid lilli, eelistavad vanemad inimesed Kelti sõnul pigem klassikalist petuuniat ja armastavad endiselt hortensiaid, kuid noored vaatavad dekoratiivsemate efektsete lehtedega taimede ja kõrreliste poole. Üheks võib-olla üllatavaks uudiseks on, et kui vanemad inimesed viivad roosbegoonaid pigem kalmudele, siis noorte seas on sellest saanud trendikas suvelill. „Meie kliendid on õnneks ka julged küsima ja uurima ning teavad, et Hortese aiandusspetsialistid aitavad leida lahendusi erinevatele küsimustele, toetavad põnevaid eksperimente ning jagavad nõuandeid,” lisab Kelt.
Miks kasutada kodumaisus- ja kvaliteedimärki "Eestis kasvatatud"?
-          Aitab tarbijal eristada kodumaiseid saadusi sisseveetud aiandussaadustest;
-          Tagab tarbija varustamise värske, kvaliteetse  ja turvalise kaubaga;
-          Annab tarbijale teada, et aiasaadus on kasvatatud tema kodu lähedal;
-          Kohustab tootjat/pakkijat pidevalt jälgima müügile saadetava kauba kvaliteeti;
-          Ekspordi korral reklaamib Eestit kui kauba päritolumaad.
Allikas: www.aiandusliit.ee
Kas eestlane ikka eelistab eestimaist?
Eesti Aiandusliit on Kaubamärgiseaduse alusel registreeritud Eesti Patendiametis kodumaisus- ja kvaliteedimärgi "Eestis kasvatatud", mida kodumaine tootja kasutada värskete töötlemata aiasaaduste – nagu köögiviljad, kartul, puuviljad, marjad, seened – ja lillede müügipakenditel või puukoolides istikute nimelipikutel ning transpordivahenditel. Kui populaarseks on see märk aga saanud Eesti inimeste seas?
Mari Oad märgib, et Hansaplantis väärtustatakse ennekõike taimede kvaliteeti, sellepärast pole otseselt vahet, kas taimed on kasvatatud Eestis või mujal. „Valime müüki vaid need taimed, mis sobivad meie kliimasse, millel on tugev juurestik ning mis näevad lopsakad ja elujõulised välja. Samas, eelistades Eestis Kasvatatud kaubamärgiga tooteid toetad Eesti majandust.”
Meeli Sermati sõnul pooldatakse Aednik24.ee’s väga kõrgelt Eesti toodangut ja hinnatakse seda kaubamärki. „Kahjuks on Eesti inimene küllaltki hinnatundlik ja meil on veel pikk maa minna, et inimesed hakkaksid rohkem väärtustama Eestis kasvatatud toodangut,” nendib ta.
Hortese turundusjuht Manuela Kelt tõdeb, et Eestis kasvatatud tooted on eestlastele südamelähedased, kuid samas ei saa öelda, et kliendid eelistataksid ainult Eestis kasvatud tooteid, vaid taimi valitakse ikka tugevuse ja ilu järgi.
Gerli Ramler
kaasautor

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 15:47
Corteva Agriscience Inatreq™ Active on Eestis turule lubatud
Eesti põllumehed saavad uue ülitõhusa teravilja fungitsiidi, milles sisaldub tipptasemel Inatreq™ active toimeaine – keemia, mis põhineb looduslikult esinevatel mullabakteritel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele