• 27.03.19, 09:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estoveri Eesti juust täispiimast – enamostetud uudistoode möödunud aastal

Turu-uuringute firma Nielsen selgitas juba üheteistkümnendat korda välja edukaimad Eestis turule toodud toidu- ja esmatarbekaubad. Uuringu kohaselt osutus eelmise aasta menukaimaks turule toodud uudistooteks Estover Piimatööstuse poolt toodetav Eesti Juust täispiimast.
Estoveri Eesti juust täispiimast – enamostetud uudistoode möödunud aastal
  • Estoveri Eesti juust täispiimast – enamostetud uudistoode möödunud aastal Foto: Estover Piimatööstus
Möödunud aasta kõige edukamate uute toodete leidmiseks viis Nielsen läbi kaheosalise uuringu. Esmalt analüüsiti ketikaupluste 2018. aasta müügiandmeid ning leiti eri tootegruppide parimad uued tooted vastavalt nende keskmisele kuisele müügikäibele. Teine osa koosnes internetis läbi viidud tarbijaküsitlusest, kus selgitati välja, kui suur hulk tarbijatest on neid tooteid ostnud. Toodete üldine järjestus määrati mõlema osa tulemuste kokkuvõttes.
Menukaim Estoveri toode. Uuringu kohaselt osutus eelmise aasta menukaimaks turule toodud uudistooteks Estover Piimatööstuse poolt toodetav Eesti Juust täispiimast. Juust on valmistatud täispiimast, kasutades loomset laapi ning laagerdatud vähemalt kolm kuud.
Estover Piimatööstuse jaoks oli uudistoote turule toomise eesmärk oli Traditsioonilise Eesti juustu 60. sünnipäeva tähistamine. Nimelt tunnistati tollases Vändra meiereis välja töötatud uudne Eesti Juustu valmistamise tehnoloogia 1958. aastal Nõukogude Liidu Leiutiste ja Avastuste Komitee poolt ametlikult leiutiseks, selle autoritele anti tänukirjad ja muu hulgas maksti ka 10 000 rubla preemiat. Just seda hetke saab lugeda traditsioonilise, silindrikujulise eesti juustu sünnihetkeks. Esialgu kandis uus juustuliik nime „vändra väike”, hiljem „eesti juust”. Täna on blondi tüdruku pilti kandev juust tuttav igaühele ja eestlaste lemmikjuust.
Vändra juustumeister Urmas Altmeri
  • Vändra juustumeister Urmas Altmeri Foto: Estover Piimatööstus
MIS ON MIS
Nielsen on rahvusvaheline turu-uuringute firma, mis tegutseb rohkem kui 100 riigis üle maailma. Eestis mõõdab Nielsen juba 25 aastat regulaarselt toidu- ja esmatarbekaupade jaemüüke ning viib läbi erinevaid tarbijauuringuid.
United Estover Group OÜ tegeleb piimatoodete müügi ja tootmisega aastast 1992. Gruppi kuuluvatest ettevõtetest on suurim Estover Piimatööstus. Ettevõte tugineb 100% Eesti kapitalil ja pakub täna tööd rohkem kui 200-le inimesele. Estover on Eesti juustuturu liider ca 35 % turuosaga. Ettevõtte tuntumad kaubamärgid on Traditsiooniline Eesti Juust, Hollandi Leibjuust Originaal, Piimameister Otto, Vene juust ja Hiirte Juust ning Royal Blue. Lisaks omatoodetele tegeleb ettevõte ka importbrändide turustamisega, esindades Eestis maailmakuulsaid juustubrände Philadelphia, President, Bergader jpt.
Loe lisaks:
Estover investeeris Selja laudakompleksi
Hannes Prits: sõltume maailmaturu hindadest

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.10.24, 16:11
Ohutu ja efektiivne toidutootmine
Tööjõupuudus põllumajandussektoris ja pidev vajaduste muutumine süvendab lõhet põllumehe ning tarbija vahel, mille tagajärjeks on usaldamatus ja teineteise mittemõistmine. Seetõttu on põllumajandussektoris üha olulisem pöörata teadlikumalt tähelepanu erinevatele aspektidele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele