Nutikate aedade tootja Click & Grow kasvatas eelmisel aastal müügitulu rohkem kui poole võrra: kui 2017. aastal ulatus tulu 4,3 miljoni euroni, siis eelmisel aastal juba 6,5 miljoni euroni. Samas pöördus kasum kahjumiks.
- Click & Grow Tartus Fortuuna tn. asuvas kontoris. Foto: Andres Haabu
"Aruandeaastal sai Click & Grow grupp investeeringu, mille abil saime suurendada tootmismahtusid ning arenguinvesteeringuid turundusse ja tootearendusse. Click & Grow strateegiaks on kasutada tootmisel partnerettevõtete teenuseid ning hoida ettevõttes sees vaid kõige olulisemad, ettevõtte jaoks strateegilised valdkonnad. 2018. aastal suurendas ettevõte müüki, jäädes sel aastal kahjumisse," märgib ettevõte Äripäeva Infopanka laekunud majandusaasta aruandes.
Eelmise aasta lõpus kaasas ettevõte 11 miljonit dollarit, juhtivinvestor oli IKEA poode haldav Ingka Group.Samas ollakse optimistlikumad selle aasta osas. "Ehitatud vundamendilt on 2019. aasta plaanis kasumlikult lõpetada. Suurimat kasvupotentsiaali näeme jätkuvalt Põhja-Ameerika turus, kuid suurt kasvu on oodata ka Aasiast. Testime uut
subscription-müügimudelit eraklientidele," lisas ettevõte.
Eelmise aasta oktoobris pärast raha kaasamist nähti suurt kasvupotentsiaali Hiinast. Suurim müügitulu tuli eelmisel aastal jätkuvalt aga Ameerika Ühendriikidest, kust teeniti ligi 60% käibest. Euroopa Liidust teeniti 1,7 miljonit eurot müügitulu, mis moodustas umbes veerandi kogukäibest.
Samas kui aasta varem teeniti 180 000 eurot puhaskasumit, siis eelmisel aastal jäädi kahjumisse 610 000 euroga. Negatiivse omakapitali tõttu otsustasid ettevõtte omanikud suurendada osakapitali ülekurssi 6 miljoni euro võrra.
Seotud lood
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?