eAgronomi looja on tunnustuse üle rõõmus, aga sõnab, et palju tööd on veel ees. „Igal juhul on oluline keskenduda klientidele parima teenuse või toote loomisele! See aitab ka tunnustuse enda kasuks tööle panna,“ sõnab ta.
- Robin Saluoks Foto: Oleg Hartšenko
EU-Startups.com kirjutab, et eestlaste loodud
eAgronom on Euroopas kümne parima põllumajandustehnoloogiaga tegelevate idufirmade hulka valitud. Euroopa TOP10 põllumajandustehnoloogiaga tegelevad idufirmad, kelle tegevusel tasuks silm peal hoida, on lisaks eAgronomile ka Sabi Agri, LettUs Grow, Karnott, AgroSustain, Gamaya, Faromatics, Sencrop, Eden Advanced Technologies ja Augmenta.
Rahvaarv kasvab ja kasvab ka vajadus toidu järgi. Arvatakse, et aastaks 2050 peaks toidutoodang kasvama 70%, et ära toita 10 miljardit inimest. Ülemaailmse toidunõudluse rahuldamiseks on vaja jätkusuutlikke põllumajanduslahendusi. Seetõttu ongi põllumajandustehnoloogia praegu üks huvitavamaid sektoreid ja paljude rahvusvaheliste riskikapitaliettevõtete lemmik investeerimiskoht, kirjutab
EU-Startups.com.
eAgronomi looja ja juht Robin Saluoks on tunnustuse üle rõõmus. „Väga tore on, et eAgronomi püüdlusi põllumehi aidata järjest rohkem tunnustatakse. eAgronomi tiim, kliendid ja investorid võivad uhked olla! Samas on teha veel väga palju ja loorberitele puhkama ei tohi jääda,“ ütles Saluoks.
Midagi ei tule niisama, selleks et olla turul nähtav, tuleb pidevalt oma toodet edasi arendada ja vajadusel ka täiendada-parandada.
eAgronomi plussiks saab kindlasti pidada seda, et kõik ideed arutatakse enne ka praktiseerivate põllumeestega läbi – et olla kindel, et asi ikka on vajalik ja toimib.
„Keskendume igapäevaselt põllumeeste aitamisele. Arendame oma tarkvara, toome turule uusi teenuseid ja vastame igale põllumehe küsimusele väga kiiresti. Näiteks lisasime hiljuti tootele tugeva eelarve loomise ja peagi tahame põllumeesteni tuua ilma internetiühenduseta kasutatavat mobiiliäppi, tööajaarvestuse funktsiooni ja ühendusi traktoritega,“ rääkis Saluoks. „Eelmisel nädalal avasime Eesti põllumeestele agronoomilise nõustamise teenuse ja järgmisel nädalal läheme esimeste registreerujatega juba kohtuma.“
Robin Saluoksa sõnul on põllumajanduse tulevik väga huvitav. „Viimaste aastatega oleme palju ära teinud, aga usun, et järgmise 12 kuuga teeme rohkem kui viimase 2 aastaga. Tempot tuleb pidevalt tõsta!“
Küsimusele, kas sellelaadsed tunnustused võivad tuua juurde uusi kliente ja rahastajaid või avada uusi turge, vastas Saluoks, et meedia aitab tuntusele kindlasti kaasa just selles osas, et leida uusi kontakte, aga nende kontaktide tulemuslikuks koostööks muutmine eeldab pidevat tööd. „Artikkel ja tunnustus üksi uusi kliente ei too,“ on ta veendunud. „Igal juhul on oluline keskenduda klientidele parima teenuse või toote loomisele! See aitab ka tunnustuse enda kasuks tööle panna.“
Seotud lood
Tööjõupuudus põllumajandussektoris ja pidev vajaduste muutumine süvendab lõhet põllumehe ning tarbija vahel, mille tagajärjeks on usaldamatus ja teineteise mittemõistmine. Seetõttu on põllumajandussektoris üha olulisem pöörata teadlikumalt tähelepanu erinevatele aspektidele.