Täna Berliini algava maailma suurima põllumajandus- ja toidumessi Internationale Grüne Woche Eesti stendi südameks on Liivi Lahe kalarestoran. Lisaks Eesti toidule pööratakse suurt rõhku ka maaturismi võimaluste tutvustamisele – messi esimeses pooles on fookuses Hiiumaa ja teises pooles tänavune aasta toidupiirkond Vana-Võromaa.
- Grüne Woche Eesti stendi fookuses on kodumaine kala. Foto: EPKK
„Eesti toiduained on juba 27. korda esindatud Grüne Wochel ning aja jooksul oleme sellel põllumajanduse ja toiduvaldkonna suursündmusel leidnud oma kindla koha. Berliinis toimuv esinduslik näitus annab meile suurepärase võimaluse oma riigi, toidu ja turismivõimaluste tutvustamiseks,“ ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse esimees Roomet Sõrmus.
„Pärnumaa oli möödunud aasta alguseni Eesti toidupiirkond, mille parimad maitsed jõuavad messil ka sakslaste toidulauale. Eesti kalarestorani menüüst leiab toite ja suupisteid kohast, siiast, vimmast, räimest ja angerjast. Külastajatele pakutakse lihtsaid ja koduseid Eesti rannarahva maitseid kvaliteetsest Eesti kalast ja toorainest. Pearoa tooraineks olev Eesti koha on oluline ekspordiartikkel nii Saksamaa kui teiste Lääne-Euroopa turgudel,“ ütles Liivi Lahe Kalanduskogu tegevjuht Esta Tamm.
Eesti väljapaneku kujundus lähtub meie puhtast loodusest, kaunist metsast ja Eestile omastest loodusandidest. Lisaks traditsioonilisele tootevalikule on tänavu rohkem tähelepanu pööratud kalale. Kogenud reisikonsultandid tutvustavad messikülastajatele Eesti turismivõimalusi, külastajatele korraldatakse publikumänge ja stendil loob meeleolu ansambel Väliharf.
Virtuaalprillide abil viiakse messikülastajad Hiiumaale kala püüdma ning sarnaselt möödunud aastaga pakutakse messikülastajatele suitsusauna elamust ja tutvustatakse UNESCO vaimse kultuuripärandi nimekirja kuuluvat Võromaa suitsusauna kombestikku. Mooska talu pererahvas näitab huvilistele vihtlemist ja tutvustab suitsusaunatavasid, annab mekkida saunas suitsutatud liha.
Maailma juhtivaks põllumajandus- ja toiduvaldkonna messiks peetav Grüne Woche meelitab kümne päeva jooksul 17. - 26. jaanuarini Berliini messikeskusesse umbes 400 000 külastajat. 129 000 ruutmeetri suurusel messil on esindatud üle 1800 eksponendi 72 riigist, mis on Grüne Woche 94. aasta pikkuse ajaloo jooksul rekordtulemus. Grüne Woche on eelkõige lõpptarbijamess, mis on sakslaste ja paljude teiste riikide põllumajandus- ja toidusektori esindajate jaoks olulise suursündmusena heaks platvormiks Eesti toidu tuntuse tõstmiseks.
Sellel aastal on Grüne Woche messil esindatud 40 Eesti ettevõtte tooted: Lõuna Pagarid, Saidafarm, Saaremaa Piimatööstus, Linnamäe Lihatööstus, Kehtna Mõis, Öun Drinks, Farmi Piimatööstus, Andre Juustufarm, Tere, Liviko, Moe, A Le Coq, Kümmel ATM, DGM Shipping, Mobec, Kalev, Minna Sahver, Mahetark, Must Küüslauk, Rõngu Mahl, Naat ja Naeris, Põltsamaa Felix, Tartu Mill, Eesti Pagar, Mooska talu, Loodusvägi, Salvest, Öselstuff, Paulig, Piesta Kuusikaru talu, Japs, Nobenaps, Liu Fish, Pernauer, Tori Jõesuu Siidri- ja Veinitalu, Kalamajakas, Keisri Köök, Eesti Leivatööstus, Mätiku Talumeierei ja Tahku Rannarahvas.
Eesti toitu ja turismivõimalusi tutvustava väljapaneku leiab Berliini messikeskuse hallist 8.2 (stend nr 106, 107). Esmakordselt on hall 8.2 pühendatud täielikult Põhja- ja Baltimaadele – Eesti messinaabriteks on Soome, Läti, Leedu, Taani, Rootsi ja Norra väljapanekud. Tänavu on messi ametlikuks partnerriigiks Horvaatia.
Lisainfot Eesti väljapaneku kohta leiab veebilehtedelt www.naturlich-estland.eu ja www.gruenewoche.de. Põllumajanduskoda osaleb messil turuarendustoetuse abil. Eesti ametliku stendi korraldamist toetab Maaeluministeerium ning Euroopa Merendus- ja Kalandusfond.
Seotud lood
27 aasta jooksul on TOBROCO-GIANT arenenud ülemaailmseks kompaktlaadurite liidriks, pakkudes üht kõige ulatuslikumat tooteportfelli selles valdkonnas. Ettevõtte missiooniks on pakkuda intelligentseid lahendusi, mis lihtsustavad igapäevast tegevust erinevates tööstusharudes, olgu selleks siis ehitus, põllumajandus, haljastus või omavalitsused.