Eestis on ligi pool miljonit autoomanikku (nii füüsilised kui juriidilised isikud), kes alates järgmisest aastast automaksu tasuma peavad. Maks muudab kallimaks nii raskemad kui suurema heitmega autod. Sõidukite vanusel põhinev maksuredel peaks toetama “vanade autode lõpuni kasutamist”.
Automaksu eesmärgiks on muuta Eesti sõidukipark keskkonnasõbralikumaks, kuid praegu väljapakutud lahendused seda eesmärki ei täida, leiab kliimaministeerium.
Eesti Autoomanike Liidu juhatuse hinnangul on automaksu eelnõuga edasiliikumine olukorras, kus selle vastu koguti enam kui 77 tuhat allkirja ning kus enne valimisi selleteemalist arutelu ei peetud, ühtlasi nii vastutustundetu kui ohtlik pretsedent.
Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat nentis Kütuseturu Aastakonverentsil, et meie valitsuse ja Euroopa Liidu regulatsioonid tõstavad paratamatult lähiaastatel kütusehindasid. Näiteks keskmise diiselmootoriga Passati omanik hakkab maksma aastal 2027 senisest umbes 265 eurot rohkem.
Kütuse hinnatõus paneb inimesi rohkem autodest loobuma või neid säästlikumate masinate vastu välja vahetama kui valitsuse plaanitav automaks, ütles kliimaminister Kristen Michal.
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?