• 19.07.18, 10:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Claas esitleb rataslaadurite neljandat mudelisarja

Liebherriga tehtud koostöö esimese suurepärase tulemusena lisab CLAAS nüüd oma rataslaadurite tootesarja mudelid, mis täpsemalt kuuluvad 5, 6 ja 9 tonni kategooriasse.
Claas esitleb rataslaadurite neljandat mudelisarja
Kolm uut TORION SINUSe mudelit, millel on ainulaadne juhtimiskontseptsioon, ühendavad endas maksimaalse manööverdusvõime, suure nimikoormuse ja kuni 40 km/h sõidukiiruse.
Kolm uut mudelit
Jõudlusnäitajate poolest jäävad TORION SINUS 956, 644 ja 537 väikeste mudelite sarja kuuluva TORION 535 ning keskmiste mudelite sarja kuuluva 1177 vahele. Kokku pakub CLAAS nüüd kümmet põllumajanduslikku rataslaaduri mudelit.
Suurem nimikoormus tänu liigendjuhtimisele ja juhitavale tagasillale
Nendel kolmel TORION SINUSe mudelil on nii liigendjuhtimine kui ka juhitav pöördeteljega tagasild. See muudab masina tunduvalt paremini juhitavaks võrreldes laaduriga, millel on ainult liigendjuhtimine. Kuna maksimaalne esi- ja tagasilla vaheline liigendnurk on umbes kümme kraadi väiksem, pakuvad need laadurid ühtlasi erakordset stabiilsust ning suuremat nimikoormust võrreldes rataslaaduriga, millel on ainult liigendjuhtimine.
Tagasilla juhtimise mehhanism koosneb mehaanilisest ühendusest, mis seob omavahel esiveermiku ja tagasillal oleva pöördeteljega juhtimisseadme. Juhtimistoimingu ühe osana liigutab liigendühenduses olev hüdrosilinder automaatselt ka tagasilda. Kõigil kolmel mudelil on liigendpunkt, mis tagab stabiilsuse isegi konarlikul maastikul, kompenseerides esiveermiku külgliikumist. Liigendühenduse amortisaator hoolitseb juhi erakordse mugavuse eest, eriti kiire liikumise korral. Mudelil TORION SINUS 956 saab tagasilda ka viie kraadi võrra pöörata.
Mugav juhikabiin
Kabiin ühendab TORIONi suurte mudelite mugavuse ja maksimaalse ülevaatlikkuse. Uksed avanevad 180° ja neid saab sellesse asendisse fikseerida. Laiad astmed tagavad ohutu ja mugava sissepääsu ning kabiin on piisavalt kõrge ka pikemale juhile.
Parempoolsel A-piilaril asuv värvikuvar, mis mudelil 956 on seitsmetolline ning mudelitel 644 ja 537 neljatolline, tagab juhile selge ülevaate sellistest olulistest tööandmetest nagu ülekandearv, kütusetase ja kiirus. Mudelil TORION 956 saab kuvariga ühendada ka tagurduskaamera. Kõik rataste juhtseadised on paigutatud ülevaatlikult paremale. Peenikesel roolisambal ei ole ühtegi liitmikku ega juhtseadist, see tagab suurepärase vaate esiseadmele.
Võimas mootor ja kuni 40 km/h tippkiirus
Mudelitel TORION SINUS 644 ja 537 on 3,3-liitrine Yanmari mootor ning turbolaadur. Nad saavutavad kuni 54 kW / 73 hj võimsuse ja vastavad tänu diislikütuse tahkete osakeste filtrile Stage V heitenormile. Mudelil TORION SINUS 956 on 4,5-liitrine DPS-i mootor, mis pakub võimsust 78 kW / 106 hj. Need mootorid on paigaldatud põiki ja nad tagavad hoolduseks suurepärase ligipääsu. Lisavarustusse kuuluvat hüdraulilist reverseeritavat ventilaatorit saab kasutada selleks, et puhastada radiaatorit nupuvajutusega või pakkuda vajalikku jahutusvõimsust näiteks isegi põhukoristusel.
Kõigil TORION SINUSe mudelitel on hüdrostaatiline sõiduajam, millel on kaks sünkroniseeritud ülekandearvu. See ajamikontseptsioon pakub tundlikku ja astmevaba juhtimisvõimalust, suurt tõukevõimet laadimistöödel, erakordset väledust ja kuni 40 km/h tippkiirust. Niisugune masin võimaldab siirduda kiiresti ühelt töölt teisele.
Kõrgtõstemastiga vabalt üles ja alla
Põllumajanduses on sageli vaja teha tööd väga kõrgel. Uutele mudelitele TORION SINUS 956 ja 644 on lisavarustusena saadaval kõrgtõste-laadimissüsteem. See kergitab kopa pöördepunkti mudelil TORION SINUS 956 maksimaalselt 4,01 m kõrgusele ja mudelil 644 kõrgusele 3,79 m. Nii saab masin piisava võimekuse, et täita näiteks suuri söödasegamisvaguneid või võtta saabuvat materjali vastu biogaasitehases.
Uutel laaduritel on Z-kinemaatika. See mehhanism tagab maksimaalse eraldusjõu ja kiire väljakallutuse. Kõigi TORIONi mudelite kinemaatika on optimeeritud töötama ka tõstekahvliga. Virnastamisel jäävad kahvlipiid maapinnaga paralleelseks. Seadet saab hüdrauliliselt juhtida kabiinist (lahendus kuulub standardvarustusse).
TPZ seadmekandur mudelitel 644 ja 537 ühildub paljude müügil olevate seadmetega, nagu ka tema analoog juba turul olevate TORIONi mudelite puhul. Mudelil TORION SINUS 956 asub TPV seadmekanduri kiirlukustusmehhanism maksimaalselt ohutus kohas ja see raam ühildub suuremate TORIONi mudelitega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:53
Baltic Vianco juht: kui sinikeel siia ei jõua, on oodata Eesti veiseliha nõudluse tõusu
Baltic Vianco on Eesti turul kaubelnud põllumajandusloomadega 18 aastat, selle aja jooksul on sektoris palju muutunud ja muutumas. Tänu usaldusväärsetele partneritele välisturgudel ja headele klientidele kodumaal on ettevõtte juht Janek Mustmaa optimistlik, kuigi Eesti lihaveiste arv on kahe viimase aastaga kahanenud 10 000 ja lammaste arv 20 000 võrra ning üle Euroopa levib lammaste ja veiste viirushaigus sinikeel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele