• 03.09.18, 15:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PRFoods: toorkala hind mõjutas tulemusi

PRFoods kasvatas teises kvartalis käivet 69,5% võrreldes möödunud aasta sama ajaga ehk 9,08 miljoni euro võrra. Omandatud tütarettevõtted (John Ross Jr. ja Coln Valley Smokery) panustasid müügikasvu 11,5 miljoni euroga. Auditeerimata konsolideeritud käive oli 22,15 miljonit eurot.
Toorkala hind mõjutas tulemusi
  • Toorkala hind mõjutas tulemusi Foto: Postimees/Scanpix
Müügikogus kasvas II kvartalis võrreldes eelmise aastaga 944 tonni ehk 62,6% võrra.
Puhaskahjum oli samas 640 000 eurot, ilma ühekordsete kulude mõjuta oli puhaskahjum 130 000 eurot.
Pro forma müügikäive kahanes II kvartalis 6,7 miljoni euro ehk 22,9% võrra võrreldes möödunud aasta sama ajaga. Pro forma käivet mõjutasid negatiivselt kõige rohkem toorkala tarnelepingu lõpetamine Escamar Seafood Oy-ga (endine Apetit Kala Oy) ning lihavõttepühade kalendrimuutus.
PRFoods konsolideeritud bilansimaht moodustas juuni lõpu seisuga 66,0 miljonit eurot, kasvades aastaga 32,5 miljoni euro võrra ehk ligi 100%. Peamine varade kasvu allikas tütarettevõtete soetus.
Toorkala hind mõjutas tulemusi
PRFoodsi juht Indrek Kasela märkis vahearuandes, et II kvartali tulemused olid ootuspärased. "Toorkala hinna muutus oli suurem oodatust, mistõttu toorkala kasumlikkuse osakaal oli madalam. Samuti vähenes toorkala müük Soomes ühe suure kliendi lahkumise tõttu. Samas oleme saavutanud uusi müügilepinguid Euroopa Liidus ning märkimisväärselt on kasvamas müük Aasia suunal," sõnas ta.
Arvuliselt kasvas käive kõige enam Soome turul suurenedes 5,4 miljoni euro võrra ehk 15,9 miljoni euroni. Soome on endiselt ettevõtte tähtsaim sihtturg moodustades 71,9% käibest. Eesti osatähtsus kahanes aastaga nii arvuliselt kui osakaalu poolest - kui aasta tagasi moodustas Eesti 12,3% ettevõtte käibest, siis nüüd on vastav arv 5,2%. Teiseks tähtsaimaks turuks on aga kerkinud Suurbritannia, moodustades 12,9% käibest (2,8 miljonit eurot).
Kasvuaega oodatakse ees
Tähtsaimaks tootesegmendiks kasvas aastaga kala ja kalafilee, võrreldes möödunud aasta teise kvartaliga oli kasv koguni 119,2% (4,9 miljonilt eurolt 10,7 miljoni euroni). Eelnevalt oli tähtsaim segment kuum- ja külmsuitsutatud tooted, mis kasvas samas aastaga 52,7% (5,9 miljonilt eurolt 9 miljoni euroni).
Ettevõtte plaanib edaspidi suurendada tootmisvõimsust ning kasvatada kalatoodangu müügimahtusid. "Grupp tegutseb aktiivselt uute toodete väljatöötamisega, et avada uusi eksportturge. Oma brändi kujundamine on algusjärgus nii Skandinaavias kui ka mujal maailmas, mistõttu juhatus eeldab, et ettevõtte kasvuaeg on veel ees," märgib ettevõte vahearuandes.
Tuleviku riskiteguritena näeb ettevõte näiteks toorkala hinnavolatiilsust, bioloogilise vara ümberhindlusest tulenevaid mõjusid ettevõtte majandustulemustele ja eluskalasid ohustavaid haiguseid.
Äripäev AS

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:53
Baltic Vianco juht: kui sinikeel siia ei jõua, on oodata Eesti veiseliha nõudluse tõusu
Baltic Vianco on Eesti turul kaubelnud põllumajandusloomadega 18 aastat, selle aja jooksul on sektoris palju muutunud ja muutumas. Tänu usaldusväärsetele partneritele välisturgudel ja headele klientidele kodumaal on ettevõtte juht Janek Mustmaa optimistlik, kuigi Eesti lihaveiste arv on kahe viimase aastaga kahanenud 10 000 ja lammaste arv 20 000 võrra ning üle Euroopa levib lammaste ja veiste viirushaigus sinikeel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele