Tarbijat ootab käibemaksu 2% tõstmise korral just odavamates tootegruppides karm hinnašokk, ütles Nõo Lihatööstuse tegevjuht Ragnar Loova.
- Nõo Lihatööstuse tegevjuht Ragnar Loova. Foto: Nõo Lihatööstus
„Riigi kava käibemaksu tõsta lööb kõige valusamalt just hinnatundlikumat toiduostjat ja seda arvatust palju ulatuslikumalt, sest letihindu tabab täiendavalt ka ümardamine,“ kommenteeris Loova. „Kahtlen sügavalt, et poeketid loobuvad senisest hinnastamise ülesehitusest ning võtavad kasutusele näiteks kütuse n-ö postihinna loogika, kus kuvatakse võimalikult täpne letihind koguni kolme komakohaga. See tähendab, et just odavamate tootegruppide tegelik hind kujuneb käibemaksu tõusu ja täiendava ümardamise tõttu hirmutavaks ning tarbijat ootab märkimisväärne hinnašokk.“
Seotud lood
Sealiha hind on hetkel tavapärasest tasemest vähemalt 40% kõrgem ja kevadkuud toovad sellele lisa.
Nõo Lihatööstus otsib koostöös Eesti Koolitoidu Liiduga lahendusi, et koolilaste ja -noorte menüü oleks senisest mitmekesisem ja tasakaalustatud.
Sealiha hind on kerkinud viimase 20 aasta rekordini, mis ei ole poelettidele aga sugugi veel jõudnud.
Tööjõupuudus põllumajandussektoris ja pidev vajaduste muutumine süvendab lõhet põllumehe ning tarbija vahel, mille tagajärjeks on usaldamatus ja teineteise mittemõistmine. Seetõttu on põllumajandussektoris üha olulisem pöörata teadlikumalt tähelepanu erinevatele aspektidele.