Baltikumi suurim lihabränd Rakvere on viinud värske hakkliha harjumuspärase plastik karbi asemel flow-pakki. Muudatuse eesmärk on vähendada kasutatava plasti ja pakendi määra ja säilitada seejuures hakklihade kõrge kvaliteet. Kokku vähendatakse plastiku tarbimist 70 tonni aastas ja komposiitmaterjali asemel kasutatakse 100% ringlusesse võetavat PP-plasti.
- Rakvere viis värske hakkliha keskkonnasõbralikku ja mugavasse pakendisse. Foto: HKScan Baltikum
Rahvusvahelise turu-uuringute ettevõtte Nielseni viimaste andmete järgi moodustab hakkliha peaaegu veerandi värske liha turust. Kuigi viimase paari aasta jooksul on hakkliha tarbimine olnud õrnas languses, siis suures pildis on see püsinud stabiilsena. HKScani Baltikumi tootearendus- ja turundusdirektori Janne Laik-Lõhmuse sõnul on nendest andmetest lähtudes ilmselge, et hakkliha ja selle kvaliteet ei tohi muudatuste käigus kannatada, kuid kindlasti tuleks pakendite näol võtta keskkonnasõbralikum suund. Lisaks on uus pakend tarbijale mugavam kasutada ning hoiustada. Eesti suurima toiduainetööstusena loodetakse sihipäraste keskkonnasõbralike tegevustega eeskujuks ja suunanäitajaks olla ka teistele toidutööstuse ettevõtetele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
18. mail toimunud Eesti Toiduainetööstuste Liidu pakendikonverentsil nentis Atria Eesti müügidirektor Meelis Laande, et pakenditesse tuleb ja tasub panustada. Samas ettevõtjatel puudub selgus, mis materjale meil Eestis ollakse võimelised ümbertöötlema ja mida mitte - see takistab investeeringuid.
Rakvere ja Tallegg alustasid aprillikuus viilutoodete ehk sinkide ja vorstide viimist väiksematesse 100grammistesse pakenditesse PET-plastist pakendisse, mis on ümbertöödeldavad ja vähendavad seega oluliselt plasttoodete mõju keskkonnale.
HKScan värskendas hiljuti nii Talleggi kui ka Rakvere pakendeid – esimese puhul erineb see totaalselt senisest pakendikontseptsioonist. Tallegg on staažikas bränd, ent kuna selle sisu ehk tooted on uuenenud, siis tekkis vajadus seda värskust tänapäevasemalt ka tarbijatele kommunikeerida, rääkis ettevõtte turundusdirektor Janne Laik-Lõhmus.
27 aasta jooksul on TOBROCO-GIANT arenenud ülemaailmseks kompaktlaadurite liidriks, pakkudes üht kõige ulatuslikumat tooteportfelli selles valdkonnas. Ettevõtte missiooniks on pakkuda intelligentseid lahendusi, mis lihtsustavad igapäevast tegevust erinevates tööstusharudes, olgu selleks siis ehitus, põllumajandus, haljastus või omavalitsused.