Mootorsõidukimaksu suurus hakkab lähtuma sõiduki keskkonnamõjust
Automaksu mõju riigieelarvele võiks esimesel täisaastal olla umbes 230 miljonit eurot ehk kaks korda rohkem, kui varem plaanitud. „Maks on lihtne, laia baasi ja väheste eranditega,” ütles rahandusminister Mart Võrklaev värsket eelnõu tutvustades.
Rahandusminister Mart Võrklaev. Foto: Andras Kralla
2025. aastal jõustuva mootorsõidukimaksu esimene suurem erinevus võrreldes eelnõu väljatöötamiskavatsusega on see, et sõiduki registreerimistasu tuleb maksta üksnes auto esmakordsel registreerimisel Eestis.
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?