Automaksu eelnõu toob riigi eelarvesse enam kui 230 miljonit eurot aastas
Pooleaastaste läbirääkimiste tulemusel saatis valitsus täna riigikogule arutamiseks automaksu eelnõu, mis peaks eelarvesse tooma enam kui 230 miljonit eurot aastas.
Uue Honda CR-V eest tuleb tulevikus maaletoomisel maksta rohkem kui 6000 euro suurune registreerimismaks. Foto: Pille Russi
Rahandusminister Mart Võrklaeva (Reformierakond) sõnul tuli eelnõu koostamisel leida tasakaal keskkonna, eelarve ja maksu elanikkonnale jõukohasuse vahel. "Usun, et see tasakaal on päris hea," lisas ta.
Eesti Autoomanike Liidu juhatuse hinnangul on automaksu eelnõuga edasiliikumine olukorras, kus selle vastu koguti enam kui 77 tuhat allkirja ning kus enne valimisi selleteemalist arutelu ei peetud, ühtlasi nii vastutustundetu kui ohtlik pretsedent.
Automaksu eesmärgiks on muuta Eesti sõidukipark keskkonnasõbralikumaks, kuid praegu väljapakutud lahendused seda eesmärki ei täida, leiab kliimaministeerium.
Kütuse hinnatõus paneb inimesi rohkem autodest loobuma või neid säästlikumate masinate vastu välja vahetama kui valitsuse plaanitav automaks, ütles kliimaminister Kristen Michal.
Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat nentis Kütuseturu Aastakonverentsil, et meie valitsuse ja Euroopa Liidu regulatsioonid tõstavad paratamatult lähiaastatel kütusehindasid. Näiteks keskmise diiselmootoriga Passati omanik hakkab maksma aastal 2027 senisest umbes 265 eurot rohkem.
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?