Rimi Baltikumi jätkusuutlikkuse strateegia ja arenduse juht Katrin Bats. Foto: Raul Mee
„Igal tootel, mida poest ostame, on lisaks hinnale ka oma süsinikujalajälg ja keskkonnamõju, sest tootmine tekitab heiteid, mis soodustavad kliimamuutusi. Teadmine tootmise mõjust aitab teha keskkonnasäästu aspektist teadlikumaid valikuid,“ selgitas Rimi Baltikumi jätkusuutlikkuse strateegia ja arenduse juht Katrin Bats.
Liha, piima ja köögiviljade käibemaks peab olema soodsam, et kaitsta meie perede kaduvat ostujõudu ning kodumaist toidutootmist. Coop Eesti poolt valitsusele saadetud ettepanekus ja finantspõhjendustes soovitatakse põhitoiduainete käibemaksumäärana kasutada sarnaselt majutusettevõtetele 13%.
Kui tarbija eelistab kodumaise toidu asemel välismaist kaupa, siis näiteks 10-eurose toote puhul jääb Eestil maksudena saamata 2,1 eurot, selgus 5. juunil toimunud Coop Foorumil.
Lidli enda kaubamärgi alla tulek on tootjate pikk protsess, kuid ka Eesti brändidel on suur ekspordipotentsiaal, räägib Lidl Eesti ja Lidl Läti juhatuse esimees Maciej Urbanski.
Kolmeteistkümnes Rimi kaupluses Tallinnas, Tartus, Riias, Vilniuses ja Kaunases eemaldati puurikanade munad sortimendist. See on oluline samm üleminekul pakkuda juba lähitulevikus ostjatele vaid puurivaba elu elavate kanade mune.
Tööjõupuudus põllumajandussektoris ja pidev vajaduste muutumine süvendab lõhet põllumehe ning tarbija vahel, mille tagajärjeks on usaldamatus ja teineteise mittemõistmine. Seetõttu on põllumajandussektoris üha olulisem pöörata teadlikumalt tähelepanu erinevatele aspektidele.