Ligi veerand Eesti elanikest eelistab osta toitu iga päev ning pooled ostavad süüa vähemalt neli korda nädalas, selgub põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust “Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012”.
Peamine toidukaupade ostukoht on suurem, kolme või enama kassaga toidupood – neist ostab oma toidukaubad 82% küsitletutest. Väiksemaid toidupoode külastab vaid kaks inimest kümnest ja nende osakaal on langemas. Turud, hulgilaod ja muud toidukaupade hankimiskohad ei oma uuringu kohaselt tarbijate seas suurt tähtsust.
“Kui me vaatame jaekaubanduse kontsentreerumist, kaubanduse omamärgitoodete suurenevat populaarsust ja inimeste suurt huvi osta toitu suurtest poodidest, siis tekib järjest enam küsimusi, milliseks kujunevad tootjate, töötlejate ja jaesektori suhted kogu tarneahelas,” ütles põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder.
Põllumajandusministri sõnul on murettekitav, et omamärgitoodete puhul muutub kaup järjest anonüümsemaks. “Tegelikku tootjat või isegi päritoluriiki ei ole sageli võimalik tuvastada. Just seetõttu plaanime ka uues maaelu arengukavas toetada lühikeste tarneahelate toetamist, et eesti tarbijal oleksid paremad võimalused osta oma toidulauale kodumaise päritoluga kaupa,” rääkis Seeder.
Üle poolte vastanutest ostaks aga rohkem kohalike talunike või tootjate kaupu, kui need oleksid mugavamalt kättesaadavad. Kolmandik vastanutest oleks nõus maksma selle eest ka kuni 10% võrra kõrgemat hinda.
Põllumajandusministeeriumi tellimusel teostas uuringu TNS Emor.
Seotud lood
Peamised toidukaupade ostuotsust mõjutavad tegurid on toidu maitse, värskus, kvaliteet ja hind, selgub põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust “Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012”.
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja poolt välja antav päritolu- ja kvaliteedimärk Tunnustatud Eesti Maitse nn pääsukesemärk on jätkuvalt kõige tuntum ja mõjukam toidumärgis Eestis, selgub põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust “Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012”.
27 aasta jooksul on TOBROCO-GIANT arenenud ülemaailmseks kompaktlaadurite liidriks, pakkudes üht kõige ulatuslikumat tooteportfelli selles valdkonnas. Ettevõtte missiooniks on pakkuda intelligentseid lahendusi, mis lihtsustavad igapäevast tegevust erinevates tööstusharudes, olgu selleks siis ehitus, põllumajandus, haljastus või omavalitsused.