• 10.04.13, 14:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kodumaisest toidukaubast süüakse enim kartulit

Peamised toidukaupade ostuotsust mõjutavad tegurid on toidu maitse, värskus, kvaliteet ja hind, selgub põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust “Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012”.
Kolmveerand Eesti elanikest (78%) väidab end eelistavat kodumaist toitu ja veidi rohkem (78%) usub end ka ostvat valdavalt kodumaiseid toidukaupu.
Kodumaist päritolu toidukaupade eelistamine püsib jätkuvalt kõrgeim kartuli (89%) ning erinevate piima- ja lihatoodete puhul (nt värske liha puhul 85%). “Enamiku uuringus vaadeldud kaubarühmade puhul on kodumaiste kaupade osatähtsus vastajate hinnangul pigem tõusnud kui langenud,” ütles TNS Emori uuringuekspert Aivar Voog.
Aastaga on ainult kodumaiseid tooteid ostvate tarbijate osakaal enim kasvanud piimatoodete, valimistoitude ja maiustuste puhul. Importtoodetest on populaarseimad makaronitooted, viin ja toiduõli.
Enamikel tarbijatel tuleb enda hinnangul ette olukordi, kus kodumaise ja importkauba eristamine on keeruline. Ühe suurima põhjusena nimetatakse pakendil oleva info esitamist liiga väikeses kirjas, mis on probleemiks üle 50-aastaste seas. “Ka ei selgu pakendil olevast infost sageli tootja ning kasutatud tooraine päritolumaa – seda tõid keskmisest enam esile kõrgharidusega vastanud, kes niisugust infot enam tähtsustavad,” rääkis Voog.
Põllumajandusministeeriumi tellimusel teostas uuringu TNS Emor.

Seotud lood

Uudised
  • 10.04.13, 14:49
Pääsukesemärk on jätkuvalt Eesti tuntuim ja mõjukaim toidumärgis
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja poolt välja antav päritolu- ja kvaliteedimärk Tunnustatud Eesti Maitse nn pääsukesemärk on jätkuvalt kõige tuntum ja mõjukam toidumärgis Eestis, selgub põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust “Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012”.
Uudised
  • 10.04.13, 14:16
Eesti elanik on sagedane toidukaupade ostja
Ligi veerand Eesti elanikest eelistab osta toitu iga päev ning pooled ostavad süüa vähemalt neli korda nädalas, selgub põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust “Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012”.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 18:04
Multifunktsionaalsed Giant rataslaadurid ja 650+ tööseadet
27 aasta jooksul on TOBROCO-GIANT arenenud ülemaailmseks kompaktlaadurite liidriks, pakkudes üht kõige ulatuslikumat tooteportfelli selles valdkonnas. Ettevõtte missiooniks on pakkuda intelligentseid lahendusi, mis lihtsustavad igapäevast tegevust erinevates tööstusharudes, olgu selleks siis ehitus, põllumajandus, haljastus või omavalitsused.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Põllumajandus esilehele