Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja poolt välja antav päritolu- ja kvaliteedimärk Tunnustatud Eesti Maitse nn pääsukesemärk on jätkuvalt kõige tuntum ja mõjukam toidumärgis Eestis, selgub põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust “Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012”.
Toote kõrgele kvaliteedile ja tootes kasutatava põhitooraine kodumaisele päritolule viitavat pääsukesemärki tunneb 84% Eesti elanikest vanuses 15-74 eluaastat. Märgi tuntus on värske uuringu kohaselt aastaga kasvanud, 2011. aastal teadis pääsukesemärki 77% vastajatest.
Samuti on pääsukesemärgil Eestis kasutatavatest toidumärgistest kõige suurem mõju tarbijate ostuotsusele. 50% uuringus osalejatest kinnitas, et just see märk on oluline ostuotsuse tegemisel (2011. aastal oli vastav näitaja 55%).
Toote kõrgele kvaliteedile viitav Tunnustatud Maitse ristikumärk on tuntuse poolest lipumärgi järel kolmandal kohal. Ristikumärki tunneb vastvalminud uuringu kohaselt 51% vastajatest, aasta varem oli ristikumärgi tuntus 45%. Vastajatest 24% märkis, et ristikumärk on neile oluline ostuotsuse mõjutaja. See on samal tasemel lipumärgiga.
Uuringu teostas põllumajandusministeeriumi tellimusel TNS Emor. Küsimustele vastas 1003 Eesti elanikku vanuses 15-74 eluaastat. Küsitlus viidi läbi 21. novembrist kuni 12. detsembrini 2012.
Uuringu kokkuvõtte leiab Põllumajandusministeeriumi
kodulehelt.Seotud lood
Peamised toidukaupade ostuotsust mõjutavad tegurid on toidu maitse, värskus, kvaliteet ja hind, selgub põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust “Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012”.
Ligi veerand Eesti elanikest eelistab osta toitu iga päev ning pooled ostavad süüa vähemalt neli korda nädalas, selgub põllumajandusministeeriumis tutvustatud uuringust “Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2012”.
Põllumajandussaadusi töötlev ja turustav ettevõte Scandagra Eesti soovib kõiki kliente ning koostööpartnereid lõppeva aasta puhul tehtu eest tänada ning kutsub huvilisi informatiivsetele talveseminaridele.