Huvi kodu- ja välismaiste mahetoodete vastu kasvab vaikselt hinnatõusu kiuste
Kaubandusketi Rimi mahedate omamärgitoodete sarja „I love eco“ müüginumbrid kasvavad aasta-aastalt vaikselt, aga kindlalt. Populaarsust koguvad mahetooted ka kodumaise talukauba „Talu toidab“ lettidel, mille leiab tänaseks 38 Rimi kauplusest.
Eestimaalastel on suur huvi nii mahedate konserveeritud kui värskete köögiviljade vastu. Foto: Pixabay
Eestimaalastel on suur huvi nii mahedate konserveeritud kui värskete köögiviljade vastu, mahedast talukaubast ostetakse meelsasti muna, erinevaid liha- ja teraviljatooteid. Mulluse sügisega võrreldes on kasvanud nii maheda talukauba kui välismaiste mahetoodete müük.
Lidl on pühendunud põllumajanduses säästvale veekasutamisele – 2026. aasta veebruariks on jaemüüjal 100 protsenti üheksast kõrge riskitasemega riigist, sealhulgas Hispaania, Egiptus, Kreeka ja Itaalia, pärit puu- ja köögiviljasortiment sertifitseeritud vastavalt rahvusvaheliselt tunnustatud veestandarditele.
Eelmisel aastal Eestis esimesed kauplused avanud Lidl Eesti suurendab järjepidevalt kodumaiste toodete osakaalu kauplustes ja tänase seisuga on igapäevaselt saadaval ligi 20 Eestis valminud piimatoodet, millest 9 on lettidel Lidli kaubamärgi Pilos all ning ülejäänusid ehib tootjate enda logo.
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?