Soome piimatööstus Valio käivitab Business Finlandi rahastusel ulatusliku projekti Food 2.0, et arendada riigis tuleviku toidusüsteem looduskesksemaks ja jätkusuutlikumaks.
Valio käivitab Business Finlandi rahastusel ulatusliku projekti Food 2.0. Foto: Valio
Valio käivitab ulatusliku teadus-, arendus- ja innovatsiooniprojekti Food 2.0. Projekti eesmärk on luua Soomes n-ö loodustarkusele tuginev toidusüsteem, milles kasv, kasumlikkus ja lisandväärtus on üles ehitatud jätkusuutliku tootmise baasil. Programmi kestus on viis aastat ja see algab tänavu.
Uus söödalisand võib oluliselt vähendada mäletsejate tekitatud metaani emissiooni juba piimafarmis. Ühisprojektis katsetatakse metaani vähendavat söödalisandit 3100 lüpsilehmaga 43 farmis.
Valio piimatööstus toob turule uue pakendile kinnitatud korgi, milles kasutatakse 30% ulatuses sertifitseeritud ringlussevõetud polümeere. Kork on esimene omataoline Põhja-Euroopa turul.
Eelmisel aastal Eestis esimesed kauplused avanud Lidl Eesti suurendab järjepidevalt kodumaiste toodete osakaalu kauplustes ja tänase seisuga on igapäevaselt saadaval ligi 20 Eestis valminud piimatoodet, millest 9 on lettidel Lidli kaubamärgi Pilos all ning ülejäänusid ehib tootjate enda logo.
Valio Eesti AS teenis 2022. aastal 169 miljoni eurose käibe juures 3,5 miljonit eurot ärikasumit. Võrreldes eelneva aastaga oli möödunud aastal piimatööstuse kasum väiksem, sest tootmissisendite, eriti toorpiima hüppelist hinnatõusu, ei olnud turud ja tarbijad võimelised vastu võtma.
Eesti põllumehed saavad uue ülitõhusa teravilja fungitsiidi, milles sisaldub tipptasemel Inatreq™ active toimeaine – keemia, mis põhineb looduslikult esinevatel mullabakteritel.