Leiburi juhid usuvad, et edu tuli neile peamiselt tänu müügitulude suurenemisele ekspordi tõttu, uutele juhtimismeetoditele ning uutele headele toodetele.
Aktsiaseltsi Leibur tegevdirektori Asso Lankotsi sõnul on suures pildis Leiburi viimaste aastate kasv tulnud müügitulude suurenemise arvel. “Koduturul oleme vahepealsest mõõnast üle saanud ning müügid ja turuosa näitavad jällegi kasvu,” tõdeb ta. “Viimaste aastate suurim müügitulude juurdekasv on tulnud ekspordist.”
Leiburist on saanud Vaasan Grupi ettevõtetele Soomes, Lätis ja Leedus oluline partner. Lankots märgib, et paralleelselt müügi kasvatamisega on väga palju rõhku pandud oma tegevuse tõhusamaks muutmisele. Eelmisel aastal alustati n-ö timmitud juhtimismeetodite (lean-juhtimine) rakendamist ja arendamist Leiburis. “Eesti turul on kasv põhinenud jätkuvalt uute toodete turule toomisel, aga ka aktiivsel turundustegevusel üldisemalt ja kliendisuhete arendamisel,” kinnitab Lankots. “Head meelt teeb asjaolu, et oleme Eesti parima toiduaine konkursil saavutanud rohkelt tunnustust.”
Sel aastal sai kategoorias Eesti Parim Pagaritoode 2013 parima toote tiitli Leiburi Mitmevilja Röst ja kategoorias Eesti Parim Toit Tervisele 2013 võitis Leiburi Kaerasüda.
Lankots märgib, et ühest küljest ootab tarbija jätkuvalt stabiilsust, mis väljendub traditsiooniliste põhitoodete jätkuvalt kõrge osakaaluna müügist, teisalt otsitakse pidevalt vahelduseks uusi maitseelamusi. “See omakorda tähendab seda, et peame suutma vastata tarbijate ootustele “kogu perimeetri ulatuses”, ütleb ta, lisades et nad on väga uhked Toidupanga poolt aprillis Leiburile antud Hea Südame auhind 2012 üle.
“Suurim surve tootmiskuludele tuleb lähiaastatel palgakulude tõusust,” tõdeb Lankots. “Julgen siinkohal arvata, kuid ei pretendeeri absoluutsele tõele, et tooraine- ja energiahinnad käituvad ilmselt oluliselt vaoshoitumalt.”
AS Leibur
ASUTATUD: 1762 a.ASUKOHT: TallinnOMANIKUD: Vaasan OY –55%, Svenska Lantmännen EK.FÖR – 45%TÖÖTAJATE ARV: 3292012. AASTA MAJANDUSTULEMUSED: käive 32,2 (2011 – 25,6) mln eurot, kasum 3,75 (2011. aastal 2,9) mln eurot.
Seotud lood
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda kutsub taas toidutööstusi taotlema oma toodetele kvaliteedimärke Tunnustatud Eesti Maitse (pääsukesemärk) ja Tunnustatud Maitse (ristikumärk). Pääsukesemärk antakse kõrge kvaliteediga tootele, mis on valmistatud Eestis kodumaisest põhitoorainest. Ristikumärk antakse kõrge kvaliteediga toodetele, mille valmistamiseks kasutatud põhitooraine ei pea olema kodumaine.
Mullu 38% kasvanud Eesti toidutööstuse investeeringud ületasid märkimisväärselt Lätit, Leedut, Poolat ja isegi Saksamaad. Suurimad investeerijad olid leiva- ja pagaritööstused, samuti joogi-, piima- ja lihatööstused.
Konkurentsitihe siseturg paneb joogi- ja toidutöösturid lisakäivet otsima ekspordist. Mullune ekspordikäive kerkis tootjail 20 aasta kõrgeimale tasemele.
Kogu Eesti toiduainetööstuse siseturul jahtub uuel aastal tarbimine, sest Eesti rahvastik aina väheneb ja siiajäänute toitumisharjumused muutuvad üha enam, sõnas leiba-saia tootva Leiburi tegevjuht Asso Lankots.
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?