Täna selgus edukamate toiduainetööstuste edetabel. Ettevõtte vastava valdkonna tegevuse osakaal käibest pidi olema vähemalt 51%.
2011. aasta TOPi koostamiseks võttis Äripäev justiitsministeeriumi registrikeskusest eelmise aasta majandustulemuste põhjal valdkonna müügitulult suuremate ettevõtete andmed. Osalesid ettevõtted, kelle majandustulemused olid äriregistris andmete kogumise ajaks skaneeritud.
Ettevõtted seati pingeritta kuue näitaja põhjal. Arvutamise aluseks võeti 2011. aasta müügitulu, müügitulu kasv võrreldes 2010. aastaga, 2011. aasta ärikasum, kasumi kasv võrreldes 2010. aastaga, rentaablus ja varade tootlikkus aastal 2011. Iga näitaja põhjal reastati ettevõtted edetabelitesse, iga koht järjestuses andis kohale vastava arvu punkte. Kuue tabeli punktid liideti. Võitis vähim punkte kogunud ettevõte.
TOP10 hulka kuulusid järgmised firmad:
1. LEIBUR AS
2. SAAREK AS
3. VALIO EESTI AS
4. Eesti Kalapüügiühistu TÜH
5. OG Elektra Tootmine AS
6. Eesti Traalpüügi Ühistu TÜH
7. Maag Piimatööstus AS
8. Kalev AS
9. Krapesk AS
10. Spratfil AS
Huvitavad faktid:
28 miljonit eurot moodustas 2012. aastal kümne suurima käibega toidutootja ärikasum kokku. Muuseas – käibeliidrite TOP 10st kaheksa ettevõtet kuulub ka suurima kasumlikkusega majandavate firmade sekka. 35,1 miljoni euroni küündis 2012. aastal kümne kasumlikuma toidutootja kogukasum, 2011. aasta majandusnäitajate järgi oli see 31,7 miljonit eurot.
Loe kõigest täpsemalt täna ilmunud Äripäeva Tööstuse erilehest.
Seotud lood
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda kutsub taas toidutööstusi taotlema oma toodetele kvaliteedimärke Tunnustatud Eesti Maitse (pääsukesemärk) ja Tunnustatud Maitse (ristikumärk). Pääsukesemärk antakse kõrge kvaliteediga tootele, mis on valmistatud Eestis kodumaisest põhitoorainest. Ristikumärk antakse kõrge kvaliteediga toodetele, mille valmistamiseks kasutatud põhitooraine ei pea olema kodumaine.
Valio Eesti jõudis oma tänasele positsioonile eelkõige tänu oma meeskonna pidevale ühisele tööle ja jõupingutustele.
AS Saarek on aastate jooksul jõudsalt kasvanud ning plaanib edaspidi oma tegevust veelgi laiendada.
Leiburi juhid usuvad, et edu tuli neile peamiselt tänu müügitulude suurenemisele ekspordi tõttu, uutele juhtimismeetoditele ning uutele headele toodetele.
Tööjõupuudus põllumajandussektoris ja pidev vajaduste muutumine süvendab lõhet põllumehe ning tarbija vahel, mille tagajärjeks on usaldamatus ja teineteise mittemõistmine. Seetõttu on põllumajandussektoris üha olulisem pöörata teadlikumalt tähelepanu erinevatele aspektidele.