Valio Eesti jõudis oma tänasele positsioonile eelkõige tänu oma meeskonna pidevale ühisele tööle ja jõupingutustele.
ASi Valio Eesti tegevdirektori Maido Solovjovi sõnul on ettevõtte põhiline edu võti olnud kogu Valio meeskonna järjepidev ja pühendunud töö. “Kõik töötajad pingutavad iga päev selle nimel, et meie tooted oleksid kvaliteetsed ja maitsvad ning tootmis- ja tootmist toetavad protsessid oleksid võimalikult tõhusad,” kinnitab ta.
“Meie meeskond jälgib pidevalt turul toimuvat, kogub ja analüüsib tarbijate tagasisidet ja mõtteid, et tooted, mida nii koduturul kui ka välisturgudel pakume, vastaksid klientide kasvavatele ootustele.” Solovjov kinnitab, et tootearenduses juhindub Valio Eesti kahest peamisest märksõnast, milleks on kvaliteet ja hea maitse. “See tähendab, et ükski toode ei jõua müügile enne, kui oleme veendunud, et saavutatud on parim maitse,” selgitab ta. “Meie range kvaliteedikontroll algab juba piimafarmi valikust ning testime piima puhtust nii enne piimaautosse laadimist kui ka pidevalt toote valmimise protsessi käigus.” Ta lisab, et tagasiside tarbijatelt näitab, et selline põhjalikkus õigustab ennast – paljud kinnitavad, et Alma piim on ainus, mille maitse on stabiilselt puhas ja hea. Edu soodustas Solovjovi sõnul ka investeerimise jätkamine rasketel aastatel, tänu millele suudetakse pidada sammu Eesti ja välisturgude kasvava nõudlusega. “Investeeringud ei taga küll alati edu, kuid loovad selleks head eeldused,” on Solovjov veendunud.
Valio viimaste aastate uute värskepiimatoodete kui ka juustude lansseeringud on olnud edukad nii Eestis kui välisturgudel, kinnitab Solovjov. Näidetena toob ta esile 2013. aasta Eesti parima piimatoote tiitli pälvinud Valio Forte Speciale juustu ja Eesti esimese clean label-kontseptsioonil põhineva Alma Koduse jogurtiseeria turuletuleku. “Venemaal on hästi vastu võetud meie kõrge marja- ja viljasisaldusega jogurtimaiused ja erinevad juustud,” märgib ta.Investeeringutest masinaparki kujunes ettevõtte jaoks suurimaks vadakutootmise käivitumine Võru Juustutehases.
“Tootmise kõrval ei ole me ära unustanud inimesi, kes ettevõtte hea käekäigu eest vastutavad,” rõhutab Solovjov.
AS Valio Eesti
ASUTATUD: 1992ASUKOHT: Tartumaa, Laeva valdOMANIK: AS Valio Baltic – 100%TÖÖTAJATE ARV: 2252012. AASTA MAJANDUSTULEMUSED: käive 62,1 (2011. aastal 55,1) mln eurot, kasum 3,8 (2011 aastal 1,5) mln eurot
Seotud lood
Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda kutsub taas toidutööstusi taotlema oma toodetele kvaliteedimärke Tunnustatud Eesti Maitse (pääsukesemärk) ja Tunnustatud Maitse (ristikumärk). Pääsukesemärk antakse kõrge kvaliteediga tootele, mis on valmistatud Eestis kodumaisest põhitoorainest. Ristikumärk antakse kõrge kvaliteediga toodetele, mille valmistamiseks kasutatud põhitooraine ei pea olema kodumaine.
Mullu 38% kasvanud Eesti toidutööstuse investeeringud ületasid märkimisväärselt Lätit, Leedut, Poolat ja isegi Saksamaad. Suurimad investeerijad olid leiva- ja pagaritööstused, samuti joogi-, piima- ja lihatööstused.
2013. aasta viimastel päevadel viidi lõpuni Valio Baltic tütarettevõtete Valio Eesti AS ja Võru Juust AS ühinemine.
Tänavust TOP100 edetabelit iseloomustab toiduainetööstuste esile kerkimine. Sektori kiire kasv seljatas isegi ehituse, mis muidu kaubanduse kõrval populaarsemaid valdkondi.
Põllumajandusturu ebastabiilne majanduslik olukord nagu muutlikud väetise- ja teraviljahinnad ning kasvavad tootmiskulud on peavaluks igale põllumehele. Keeruline seis sunnib põllumehi rohkem arvutama ja investeeringutest saadavat kasu kaaluma. See olukord määrab otseselt taimekaitsevahendite üle otsustamise. Kuidas säästa, kuid samal ajal saada maksimaalset tulu?