Kogu Eesti toiduainetööstuse siseturul jahtub uuel aastal tarbimine, sest Eesti rahvastik aina väheneb ja siiajäänute toitumisharjumused muutuvad üha enam, sõnas leiba-saia tootva Leiburi tegevjuht Asso Lankots.
„Uute toodetega välja tulemine on pigem juba nagu hügieenifaktor, see pole midagi erakordset. Ilma ei saa toiduainetööstuses tegutsedagi. Meie peamine eesmärk uuel aastal on äri kasvatamine – müüa rohkem ja paremini nii Eestis kui välismaal, uued tooted on selleks hädavajalikud,“ sõnas Lankots.
„Tuleb arvestada sellega, et tarbimine jahtub. Eesti toiduainetetööstuse siseturg pole just eriti kasvav sektor, kuluplaanides peab seega ettevaatlik olema. Meie märksõnadeks on tootlikkuse ja efektiivsuse hoidmine, kuid see pole eesmärk omaette, selleks on ikkagi äri laiendamine,“ selgitas ta.
„Eestis on jätkuvalt probleemiks vähenev rahvastik, see mõjutab oluliselt sisetarbimise absoluutmahtu ka leiva ja saia müügis. Ka Eestisse jäävate inimeste toitumisharjumused muutuvad, nad tahavad kogeda midagi uut ja me peame sellega kaasas käima. Meie viimaste aastate edu taga on vaieldamatult uued edukad tooted ning seda joont püüame me ka jätkata,“ selgitas Lankots.
AS Leibur oli tänavuse Äripäeva toiduainetööstusettevõtete TOPi liider käibega 32 miljonit eurot ning kasumiga 3,7 miljonit eurot. Käibe kasvu ei julge Lankots algaval aastal üle viie protsendi loota.
Seotud lood
Valio Eesti jõudis oma tänasele positsioonile eelkõige tänu oma meeskonna pidevale ühisele tööle ja jõupingutustele.
AS Saarek on aastate jooksul jõudsalt kasvanud ning plaanib edaspidi oma tegevust veelgi laiendada.
Leiburi juhid usuvad, et edu tuli neile peamiselt tänu müügitulude suurenemisele ekspordi tõttu, uutele juhtimismeetoditele ning uutele headele toodetele.
Tööjõupuudus põllumajandussektoris ja pidev vajaduste muutumine süvendab lõhet põllumehe ning tarbija vahel, mille tagajärjeks on usaldamatus ja teineteise mittemõistmine. Seetõttu on põllumajandussektoris üha olulisem pöörata teadlikumalt tähelepanu erinevatele aspektidele.